گروه محصولات

عنوان مقاله: اندیشه های نو:توزیع را از مادربزرگ و پدربزرگ بیاموزیم

گزيده مديريت 84

By Carlos Neizen/ Julio Rodriguez

نوشته: کارلوس نیزن و جولیو رودریگز

ترجمه: لیلا غفاری

آمریکای لاتین با میلیون­ ها مغازه خانوادگی، بازار چالش­ برانگیزی است که برخی مواقع تولیدکنندگان جهانی خواروبار و خرازی را وادار به تجدیدنظر در سیاست‌های توزیع خود می‌کند. اخیراً این منطقه به‌عنوان کلاس درس عمل می‌کند. کوکاکولا آموزه های خود را از تکنیک های توزیع در آمریکای لاتین صادر کرده است. از جمله این تکنیک‌ها، استفاده از عمده فروشان محلی به عنوان توزیع‌کنندگان که شیوه راهیابی به بازارهای بزرگ‌تر در آسیاست.

 در دنیای در حال توسعه، کسب‌وکارهای خانوادگی می‌توانند به اندازه دکه‌های خیابانی ابتدایی باشند. این بنگاه‌های کوچک به‌مراتب گران‌تر از سوپرمارکت­ها و فروشگاه‌ها می‌فروشند، اما مشتریان آن‌ها را دوست دارند چرا که در دسترس هستند، کالاهایی چون سیگار را به تعداد کم هم می‌فروشند و بسیاری از مشتریان با صاحبان آن‌ها آشنا هستند. حتی با گسترش فروشگاه­های بزرگ در همه جا، بیش از هشتاد درصد جمعیت دنیای در حال توسعه هنوز مشتری مغازه‌های خانوادگی هستند. بنابراین، این فروشگاه‌های پراکنده برای فعالان جهانی در عرصه کالای مصرفی فاسدشدنی، هم‌چون نوشابه، سیگار و شیرینی مبارزه دشواری به‌وجود می‌آورند.
انصراف از نظر