گروه محصولات

عنوان مقاله: ایده بان: تنوع، چگونه خلاقیت را تحریک می کند

گزيده مديريت 151

By Sylvia Ann Hewlett/ Melida Marshall/ Laura Sherbin

نوشته: سیلویا آنهیولت، ملیندا مارشال و لورا شربین

ترجمه: ندا سراج

اغلب مدیران می‌پذیرند که کارفرمایان از تنوع نیروی کاری نفع می‌برند، اما اثبات و کمی‌سازی این نظر می‌تواند دشوار باشد، به‌ویژه زمانی که نوبت به سنجش میزان تاثیرگذاری تنوع بر قابلیت نوآوری شرکت می‌رسد.

اما تحقیقات اخیر شواهدی تکان‌دهنده دارد که تنوع، نوآوری را آزاد و رشد بازار را تحریک می‌کند: یافته‌ای که باید تلاش برای اطمینان از تجسم و استقبال از قدرت تفاوت‌ها توسط مدیران را تشدید کند.

در این پژوهش که بر پایه نظرسنجی داوطلبانه از 1800 فرد حرفه‌ای، چهل مطالعه موردی و تعداد زیادی جلسه تفکر گروهی متمرکز و مصاحبه است، دو نوع تنوع را بررسی کردیم: ذاتی و اکتسابی. تنوع اکتسابی شامل ویژگی‌هایی است که از تجربیات کسب می‌کنید: به‌طور مثال، کار کردن در یک کشور دیگر به شما کمک می‌کند بتوانید به تفاوت‌های فرهنگی احترام بگذارید، در حالی که فروش به مصرف‌کنندگان خانم می‌تواند به شما هوش جنسیتی بدهد. ما به شرکت‌هایی مراجعه کردیم که ویژگی رهبران آن‌ها داشتن حداقل سه خصیصه تنوع اکتسابی و سه تنوع ذاتی هم‌زمان با تنوع دوبعدی بود.



[1]سیلویا آن‌هیولت، مدیرعامل و رییس مرکز نوآوری هوشمندانه است. ملیندا مارشال، معاون ارشد مرکز و مدیر انشارات است و لورا شربین، معاون مدیر اجرایی و رهبر تحقیقات است.

انصراف از نظر