گروه محصولات

عنوان مقاله: تنوع داده‌محور

گزیده مدیریت 229

  Joan Williams/ Jamie Dolkas

نوشته: جوآن ویلیامز و جیمی دولکاس

ترجمه: سعیده رجائی‌هرندی

امروزه بسیاری از شرکت‌ها تصدیق می‌کنند تنوع نیروی کار، هم یک الزام اخلاقی و هم کلیدی برای عملکرد قوی‌تر کسب‌وکار است. شرکت‌های آمریکایی به‌تنهایی میلیاردها دلار را هر سال برای آموزش کارکنانشان درباره تنوع، برابری و همه‌شمولی (دی.ای.آی) خرج می‌کنند. اما پژوهش‌ها نشان می‌دهند چنین برنامه‌های آموزشی منجر به تغییر معنادار نمی‌شوند. به‌گفته نویسندگان، آن‌چه ضروری است، رویکردی مبتنی بر سنجه‌ است که می‌تواند مشکلات را شناسایی، خطوط مبنا را ایجاد و پیشرفت را اندازه‌گیری کند.

مدیران شرکت و وکلای داخلی اغلب نگران هستند گردآوری داده‌های تنوع ممکن است شواهدی مبنی بر تبعیض به‌همراه داشته باشد که می‌تواند به شکایت علیه ‌آن‌ها دامن بزند. اما راه‌هایی برای کمینه‌سازی تهدیدات قانونی و در عین حال استفاده از سنجه‌ها وجود دارد.

نویسندگان پیشنهاد می‌کنند ابتدا میزان تحمل ریسک خود را تعیین کنید و سپس یک برنامه اقدام تهیه کنید. باید هم سنجه‌های برونداد و هم سنجه‌های فرایندی را دنبال کنید و به‌سرعت بر اساس چیزی که می‌یابید، عمل کنید. شروع با یک برنامه آزمایشی می‌تواند ایده خوبی باشد. همچنین باید طرح کسب‎وکاری را برای مداخله ایجاد کنید، انتظارات را از طریق پیام‌رسانی دقیق کنترل کنید و پروتکل‌های واضحی برای دسترسی، اشتراک‌گذاری و حفظ داده‌های دی.ای.آی‌ ایجاد کنید.

 

انصراف از نظر