By Michel Landel
نوشته: میشل لاندل
ترجمه: محمدصادق شریفی راد
سودکسو در سال 1966 با نیت تهیه غذا و خدمات کیترینگ برای کسبوکارها، مدارس، بیمارستانها و موسسات دیگر تاسیس شد. زمانی که آژانس فضایی فرانسه، یکی از مشتریان، از شرکت خواست به سازماندهی نظافت و نگهداری و تعمیرات مرکز اصلی آنها در گویان نیز بپردازد، این نشانههای ابتدایی از توانایی سودکسو در توسعه یافتن در زمینههای غیر قابل تصور در گذشته بود. سالیان متمادی است که شرکتها بسیاری از عملیات خود را برونسپاری کردهاند که مدیریت و هماهنگی کار تامینکنندگان آنها به یک چالش قابلتوجه بدل شده است. برخی از آنها دریافتهاند که کار با یک تامینکننده مانند سودکسو که خدمات زیاد و یکپارچهای از مدیریت غذاخوریها تا سیستمهای سرمایشگرمایش، محوطهسازی، برنامههای تشویقی و مزایای کارمندان ارائه میدهد، بسیار سادهتر است.
در طول دهه گذشته، سودکسو با توجه به چهار قاعده، بهصورت جهانی و گسترده متنوع شده است. (1) به مدل کسبوکار خود متعهد باش. کموبیش تمام خدمات سودکسو میتوانند توسط یک فرد یا یک تیم تامین شوند و نیاز به سرمایه اولیه یا ماشین آلات اساسی ندارد. (2) افراد را شاد و بهرهور کن. جهتگیری به سمت نیاز افرادی که از خدمات شرکت استفاده میکنند در تعیین انتخابهای کاری سودکسو بهکار میرود. (3) به مشتریان کمک کن تا استراتژی را عملی سازند. گفتوگوی مستقیم با مدیریت ارشد، شرکت را متمایز میکند و نشان میدهد که محصولات آن، کالا و خدماتی بیهویت نیستند. (4) به کارمندان و نه پیمانکاران، اعتماد کنید. سودکسو مالک کسبوکارهایی است که در آنها فعالیت میکند و سخت کار میکند تا کارمندان خود را انگیزه داده و باعث رشد آنها شود.