عنوان مقاله: نگاه ویژه: تناقض بهره وری
گزيده مديريت 109
By Tony Schwartz
نوشته: تونی شوارتز
ترجمه: آناهیتا خزاعی
چگونه سونیپیکچرز توانست با کمخواستن از کارکنان، بیشتر بهدست آورد.
شیوهای که بسیاری از ما در پیش گرفتهایم، کارساز نیست. مطالعات متعدد نشان دادهاند شرکتها با بحران تعلقخاطر کارکنان[2] مواجه هستند. بهعنوان مثال، پژوهش سال 2007 تاورزپرین روی حدود نودهزار کارمند از سراسر دنیا، نشان داد تنها 21 درصد کارکنان به کار خود تعلقخاطر کامل دارند و حدود چهل درصد کار خود را فاقد جذابیت دانسته و تعلقخاطر کافی به آن ندارند. این نگرش منفی تاثیر مستقیمی بر سودآوری شرکتها دارد. مطالعات تاورزپرین نشان داد شرکتهایی که تعلقخاطر کارمندان آنها پایینتر است، سالانه با 33 درصد کاهش در درآمد عملیاتی و یازده درصد کاهش در رشد درآمد هر سهم مواجه هستند. از سوی دیگر، در شرکتهایی که تعلقخاطر کارکنان آنها بیشتر است، درآمد عملیاتی سالانه، نوزده درصد افزایش و سود سالانه هر سهم 28 درصد رشد دارد.
[1]تونی شوارتز، ريیس و مدیرعامل شرکت انرژیپراجکت و نویسنده کتاب «شیوه کار ما نتیجهبخش نیست: چهار اصل فراموششده دستیابی به عملکرد عالی» (انتشارات فریپرس در سال 2010) با همکاری ژان گومز و کاترین و مککارتی است.