گروه محصولات

عنوان مقاله: تناقض اصالت

گزيده مديريت 165
By Herminia Ibarra
نوشته: هرمينيا ايبارا
ترجمه: رامک فداییان

اصالت به استاندارد طلايي رهبري بدل شده است. ولي همان‏طور كه هرمينيا ايبارا، استاد دانشگاه انساد بيان مي‏كند، يك درك ساده‏انگارانه از معناي آن مي‏تواند رشد رهبران را متوقف كرده و تاثيرگذاري را محدود سازد.

بسيار پيش مي‏آيد كه ما به اصالت به‌عنوان دستاويزي براي چسبيدن به آن‌چه راحت‏تر است متمايل باشيم. ولي مشاغل معدودي براي مدتي طولاني مجال چنين كاري را مي‏دهند. وی در اين مقاله توضيح مي‏دهد كه رهبران چگونه مي‏توانند سبك «اصالت انطباقي» را از طريق آزمايش رويكردهاي مختلف رهبري توسعه دهند. او مي‏گويد تغيير روزبه‌روز فنون اشكالي ندارد. اين، كلاهبرداري نيست، بلكه راه درستي است براي دريافت چالش‏ها و وقايعي كه ما با آن مواجه مي‏شويم.

سه راهبرد به شما كمك مي‏كنند تا خود را از قيد خودمفهومی برهانيد:

از مدل‏هاي نقش مختلف درس بگيريد. رشد به‌ناگزیر برخي شکل‌های تقليد را شامل مي‏شود، ولي فقط سبك رهبري يك شخص را نسخه‏برداري نكنيد. براي خلق كلاژ رفتاري خود، به‌صورت انتخابي از رفتارهاي افراد متعدد وام بگيريد.

براي بهتر شدن تلاش کنید. اهداف يادگيري (نه‌فقط اهداف عملكردي) را با تمركز بر ارزش تجربه‌کردن آن تعيين كنيد. محدوده هويت خود را با انجام چيزهاي جديدي گسترش دهيد كه شما را از محدوده امن بيرون آورده و در عين حال از طريق تجربه مستقيم به شما در كشف آن‌چه مي‏خواهيد باشيد، كمك مي‏كنند.

به «داستان خود» نچسبيد. خودمفهوم‌های كهنه و قديمي را دور ريخته و روايت‏هاي شخصي نويي بنگارید كه با شرایط ناشي از چالش‏هاي جديد سازگار باشند.

انصراف از نظر