گروه محصولات

عنوان مقاله: آزمون دشوار: تغيير جنسيت رییس

گزيده مديريت 114

By Daniel McGinn[1]

نوشته: دانيل مك‌گين
ترجمه: سوادا مارکاریان
 
يكي از مديران مايكروسافت ازتصميم دشوارش برای تغيير جنسيت سخن مي‌گويد.

در گذشته، مايكل والنت يكي از مديران موفق و آينده‌دار مايكروسافت به‌عنوان رییسي سرسخت و خشنمعروف بود. وي در سال 1996 به شركت ملحق شد و به‌سرعت پلكان ترقي را طي كرد، ‌طوري كه در سال 1999 سرپرستي و نظارت بر كار سیصدتن از مهندساني را به‌عهده گرفتكه روي مرورگر اينترنت كار مي‌كردند. والنت همانند بيل گيتس، بنيانگذار مايكروسافت (كه در پايان هر فصل با وي جلسه‌اي براي بررسي عملكرد تيمش ترتيب مي‌داد) به‌جاي توجه به احساسات و عواطف كاركنان، تنها بر داده‌ها و واقعيت‌ها تمركز مي‌كرد و معروف بوددر جلسات نقد و بررسي محصولات شركت، نقدهاي خود را به تندترين و بي‌رحمانه‌ترين شكل ممكن بيان مي‌كرد. وي معمولا براي بيان نظرات خود از جملاتي مانند «اين ايده بسيار احمقانه است»، «اين نظر كاملا اشتباه است» يا «بايد اين كار را انجام دهيد و بس» استفاده مي‌كرد. دبورا چراپاتي، رییس سابق وي (كه هم‌اكنون در سيسكو مشغول به كار است) مي‌گويد: «مايكل با صفاتي مانند پرخاشگر، نامهربان و خشن شناخته مي‌شد و داراي شخصيتي متكبر و گستاخ بود.»

اين روش كاملا در تضاد با روش مگان والنت قرار مي‌گيرد. وي نيز يكي از بهترين و باهوش‌ترين كاركنان شركت مايكروسافت است، مديري كه در بين 89‌هزار كارمند، يكي ازبرترين كاركنان شركت و جزو يك درصد بهترین‌هاستو سرپرستي بيش از350 مهندسي را به‌عهده داردكه روي خدمات كاربري نرم‌افزارهايسرورها فعاليت مي‌كنند. كارمندان از وي به‌عنوان رییسي با هوش عاطفی بالا ياد مي‌كنند. وي بسيار باملايمت سخن مي‌گويد و با دادن سرنخ‌ها به كاركنانش، كمك مي‌كندخودشان راه‌حل را پيدا كنند.آنجل كالوو، رییس بخش مهندسي خطايابي باسابقه نوزدهساله در مايكروسافت،مي‌گويد: «مگان شخصيت آرامي دارد و به‌واقع نسبت به احساسافراد در برابر برخي تصميم‌هاحساس است.»

دو رییس ودو روش. اما همه اين‌ها تنها در يك فرد. در سال 2007، مايكل والنت به همكارانش اعلام كرد قصد دارد تغيير جنسيت دهد و براي انجام جراحی مونث‌سازي به يك مرخصي شش‌ماهه مي‌رود و اوايل سال 2008 با نام مگان به مايكروسافت بازمي‌گردد. ...



[1]دانيل مك‌گين،ویراستار ارشد هاروارد بیزنس ریویو است.

انصراف از نظر