گروه محصولات

عنوان مقاله: محک تجربه: تعطیلی اجباری یک سازمان

گزيده مديريت 120
BY Alison Beard[1]
نوشته: الیسون برد
ترجمه: ندا سراج
 
آن‌چه یک کارآفرین چینی در صنعت گردشگری از بحران سارس و پس‌لرزه آن آموخت.

اولین لحظات تعیین‌کنندهدر کارراهه ژانگ می در واپسین روزهای سال 1999 آغاز شد، زمانی که از کار پردرآمد خود به‌عنوان مشاور استعفا دادتا یک شرکت کوچک مسافرتی در سرزمین خود، چین، راه‌اندازی کند. در ماه دسامبر،این دانش‌آموخته ام.بی.اِی هاروارد برای شرکت در جلسه هیات‌مدیره در نیویورک لباس رسمیبه‌تن داشت، در حالیکه در جولای در دفتر کوچک خود در پکن، با شلوار جین روی زمین نشسته بود و سیم‌های تلفن را مرتب می‌کرد.

دومین و مهم‌ترین نقطه عطفکم‌وبیش چهار سال بعد اتفاق افتاد. هنگامی که شیوع بیماری سارس (سندروم حاد دستگاه تنفسی) می‌رفت تا صنعت گردشگری را در آسیانابود کند، صنعتی که هنوز از حمله تروریستی یازدهم سپتامبر سر بر نیاورده بود. همه این مسائل،ممکن بود کسب‌وکار نوپای ژانگ را در نطفه خفه کند. هیچ‌یک از آموزش‌های او چیزی درباره اداره‌کردن این بحران به او نیاموخته بود. اما او موفق شد سازمانش را سرپا نگاه دارد و امروز وایلدچاینا در صنعت خود پیشگام است.



[1]آلیسون برد،ویراستار ارشد هاروارد بیزنس ریویو است.
انصراف از نظر