گروه محصولات

عنوان مقاله: تعامل با سرمایه‏‌گذاران

 Bill McNabb/ Ram Charan/ Dennis Carey

بیل مک‏ناب، رام چاران و دنیس کری

دکتر پویا صبر‏آموز

برای ‏ارزش‌آفرینی بلندمدت، هیات‏‌مدیره‏ شرکت‏‌های بزرگ باید روی مدیریت استعداد، استراتژی و ریسک تمرکز کنند‏. ولی همچنین باید به خواسته‏‌های سرمایه‏‌گذارانشان نیز توجه کنند که گاهی ممکن است خواسته‌‏های متضادی داشته باشند‏. ‏به‌‏عنوان مثال، سرمایه‌‏گذاران کنشگر ‏بیش‌‏تر روی اهداف کوتاه‏‌مدت تمرکز می‏کنند، در حالی که صندوق‏‌های شاخص و دیگر سهام‏‌داران بلند‏مدت، ‏بیش‌‏تر به آینده شرکت توجه دارند‏.

با استفاده از سال‏‌ها‌ تجربه در عرصه تعامل با هیات‏‌مدیره‏‌های گوناگون و جامعه سرمایه‌‏گذاران و نیز مصاحبه با سران شرکت‌‏های خصوصی و عمومی، نویسندگان مقاله شیوه‌‏نامه‌ای نوشته‌‏اند که با استقاده از آن می‏‌توانید روابط خود با سرمایه‏‌گذاران را به‏‌خوبی تنظیم کنید‏. آن‏ها به شما اثبات می‌‏کنند کلید موفقیت در ارتباط منظم با سرمایه‏‌گذاران نهفته است، زیرا سرمایه‏‌گذاران اطلاعات باارزشی درباره شرکت و رقبایش دارند و می‏توانند منبع خوبی برای ایده‌‏های نو باشند‏.

نویسندگان مقاله راهنمایی برای زمان و نحوه ملاقات با سرمایه‌‏گذاران، نحوه دریافت بازخوردهای مفید، نحوه درک عمیق‌‏تر از خواسته‏‌های هر نوع سرمایه‌گذار و نحوه مقابله با حملات سرمایه‏‌گذاران کنشگر عرضه می‏‌کنند‏. با وجود این‏که این توصیه ‏بیش‏تر مناسب اعضای هیات‏‌مدیره است، ولی می‌‏تواند برای مدیران‏عامل، دیگر اعضای ارشد تیم مدیریت و سهام‏داران عمده نیز مفید باشد‏.

انصراف از نظر