Bill McNabb/ Ram Charan/ Dennis Carey
بیل مکناب، رام چاران و دنیس کری
دکتر پویا صبرآموز
برای ارزشآفرینی بلندمدت، هیاتمدیره شرکتهای بزرگ باید روی مدیریت استعداد، استراتژی و ریسک تمرکز کنند. ولی همچنین باید به خواستههای سرمایهگذارانشان نیز توجه کنند که گاهی ممکن است خواستههای متضادی داشته باشند. بهعنوان مثال، سرمایهگذاران کنشگر بیشتر روی اهداف کوتاهمدت تمرکز میکنند، در حالی که صندوقهای شاخص و دیگر سهامداران بلندمدت، بیشتر به آینده شرکت توجه دارند.
با استفاده از سالها تجربه در عرصه تعامل با هیاتمدیرههای گوناگون و جامعه سرمایهگذاران و نیز مصاحبه با سران شرکتهای خصوصی و عمومی، نویسندگان مقاله شیوهنامهای نوشتهاند که با استقاده از آن میتوانید روابط خود با سرمایهگذاران را بهخوبی تنظیم کنید. آنها به شما اثبات میکنند کلید موفقیت در ارتباط منظم با سرمایهگذاران نهفته است، زیرا سرمایهگذاران اطلاعات باارزشی درباره شرکت و رقبایش دارند و میتوانند منبع خوبی برای ایدههای نو باشند.
نویسندگان مقاله راهنمایی برای زمان و نحوه ملاقات با سرمایهگذاران، نحوه دریافت بازخوردهای مفید، نحوه درک عمیقتر از خواستههای هر نوع سرمایهگذار و نحوه مقابله با حملات سرمایهگذاران کنشگر عرضه میکنند. با وجود اینکه این توصیه بیشتر مناسب اعضای هیاتمدیره است، ولی میتواند برای مدیرانعامل، دیگر اعضای ارشد تیم مدیریت و سهامداران عمده نیز مفید باشد.