By Hal Gregersen
نوشته: هال گریگرسن
ترجمه: سعیده رجایی هرندی
اگر رهبر هستید، ممکن است خود را در پیله «خوشخبری» قرار دهید.
گرچه مدیرانعامل مسئول تشخیص زمانی هستند که شرکتهایشان نیازمند تغییری عمده در سمتوسوی خود است، قدرت و برتریشان اغلب مانع اطلاعاتی میشود که در درک فرصتها و تهدیدها به آنها کمک خواهد کرد. در شرکت هیچکس نمیخواهد در مورد مشکلات به مدیرعامل بگوید، چه رسد به اشتباههایی که مرتکب میشود.
گریگرسن در مصاحبه با دویست مدیر بهسختی افرادی غریبه با این چالش یافت. اما مشاهده کرد تعدادی از رهبران نوآور، همچون والت بتینگر از چارلزشواب و مارک بنیف از سیلزفورس، راهی برای غلبه بر آن پیدا کردهاند. این مدیران برای دریافت بازخورد درست از طیف گستردهای از ذیحقان سازمان زحمت میکشند. آنها در مسیر پرخطر دیگری هم پا میگذارند و بهطور منظم خود را در موقعیتهایی قرار میدهند که بهطور غیرمعمول ناراحتکننده، بهطور غیرمنتظره اشتباه و بهصورت نامشخصی بیصدا هستند. اینکار به آنها در پرسیدن پرسشهای درست، کشف دیدگاههای جدید و شناسایی هشدارهای خفیف اولیه تغییرات قریبالوقوع بازار کمک میکند.