گروه محصولات

عنوان مقاله : داستان موفقیت: ترسیم گسترش جهاني

گزيده مديريت 201

By Masaaki Kanai
نوشته: ماساكي كاناي
ترجمه: دکتر آروین رجبی
ايده‌ي نهان موجي، توليد و فروش موادغذايي، لوازم‌خانگي و پوشاك زيبا و ارزان‌قيمتي بود كه امكان داشت هر مصرف‌كننده ژاپنی به آن‌ها نياز داشته باشد. در اواخر دهه 1980، شركت موجي در نمايشگاهي از محصولات ژاپني در انگلستان علاقه خرده‌فروش‌های انگلیسی را به خود جلب کرد که حاصل آن، سرمايه‌گذاري مشترك با شركت ليبرتي بود. تا سال 1991، شناسه موجي فروشگاه‌هاي مستقلي در لندن و هنگ‌كنگ داشت و پس از آن، تعداد فروشگاه‌ها در ژاپن به 418 رسيده و در 27 كشور ديگر نیز به 403 فروشگاه افزايش پيدا كرده است. حركت محتاطانه شركت ادامه دارد و افزايش تعداد فروشگاه‌ها با اطمينان به بصيرت مديران محلي فقط زماني اتفاق می‌افتد كه فروشگاه‌هاي موجود در آن منطقه يا كشور به سودآوري رسيده باشند. امروزه عمليات خارج از ژاپن 35 درصد از كل كسب‌وكار اين شركت به‌حساب می‌آيد و هدف نهايي تداوم گسترش جهاني است. اما هدف آن پایبندی عمیق به تعهد موجی و زندگی به‌عنوان بخشي از جامعه است: ساده، باوجدان و هماهنگ.

انصراف از نظر