By Jeanne Meister/ Karie Willyerd
نوشته: ژان مايستر و كري ویل يرد
ترجمه: دکتر حسین سلیمانی
ارائه بازخورد مطلوب نسل واي آسانتر از آن است كه تصور ميكنيد.
تركيب نيروي كار جهاني در حال تجربه چرخش عظيمي است: ظرف چهار سال، نسل هزاره (افرادي كه بين سالهاي 1977 و 1997 متولد شدهاند) حدود نيمي از كارمندان جهان را تشكيل خواهد داد. در برخي از شركتها، آنها هماكنون نيز اكثريت را تشكيل ميدهند.
اين چرخش براي مديران مسئول آموزش اين كاركنان جوان (كه به سربههوايي شهرت دارند) پديده خوفآوري بهشمار ميرود. اما تحقيقات ما در مورد توقعات و نيازهاي مختلف كاركنان چهار نسل، ديد شفافتري از هزارهايها به ما داده و روشهاي موثري را از نظر منابع براي آموزش آنها به ما مينماياند.
ما از 2,200 كارشناس در صنايع مختلف نظرسنجي كرديم و از آنها درباره ارزشهايشان، رفتارشان در محل كار و خواستههايشان از كاركنان سوال كرديم. مشاهده كرديم هزارهايها خواهان جريان مداوم بازخورد هستند و عجله دارند زودتر به موفقيت دست پيدا كنند. ولي توقعات آنها آنقدر هم كه تصور ميكنيم، بالا نيست. اين خبر خوبي براي سازمانهايي است كه هنوز نميدانند چه كسي بايد مسئوليت آموزش[2] اين نسل را بهعهده گيرد. پُربچهها[3] در حال بازنشستهشدن هستند، نسل ايكس[4] هم آنقدر بزرگ نشده كه بهتنهايي شانه به زير بار اين مسئوليت دهد. براي مثال، در آمريكا نسل هزارهها 88ميليون نفرند كه خيلي بيشتر از نسل ايكس با پنجاهميليون نفر است.
[1] . ژان مايستر، يكي از بنيانگذاران «محل كار آينده» است. وي مولف دو كتاب درباره دانشگاههاي شركتي است و با همكاري كري ويليرد كتاب «محل كار 2020: شركتهاي مبتكر چگونه كاركنان فردا را امروز جذب، توسعه، و حفظ ميكنند» (انتشارات هارپربيزنس 2010) را تاليف كرده است. كري ويليرد، يكي از بنيانگذاران «محل كار آينده» است. وي پيشتر رييس آموزش شركت سانمايكروسيستمز و رييس يادگيري و توسعه در اچ.جي هاينتز بود.
[3]. كساني كه در سالهاي پس از جنگ جهاني دوم متولد شدند.
[4]. در آمريكا به كساني اطلاق ميشود كه در سالهاي 1965 تا 1980 بهدنيا آمدهاند.