Korn/Ferry’s CEO on Transforming the Company in Mid-Crisis
نوشته: گری برنیسون
وقتی گریبرنیسون سرمایهگذار عمده کورن/فری در سال 2001 شد، اعتقاد راسخی به این شرکت داشت. کورن/فری در ترکیدن حباب داتکامها مشکلات بسیاری داشت، اما او بر این باور بود که میتواند تاثیرگذار باشد. بنابراین بهعنوان مدیر ارشد مالی، عضو هیاتمدیره شد و با باقیمانده تیم مدیریت، تحولی بنیادی را رهبری کرد. بخش اصلی مشکل، اتکای کموبیش کورن/فری به درآمدهای جذب نیروی مدیریابی آن بود. هدف برنیسون، انتقال شرکت به دیگر جنبههای مدیریت نخبگان بود. او رشد لینکدین را یک فرصت و در عین حال یک تهدید بهشمار میآورد: مجرای اضافی برای جمعآوری اطلاعات غنی و فردی از افراد حرفهای به آن میداد. روابط صمیمانه مدیران عالی کورن/فری، موقعیت مالی قوی و شناسه قدرتمند، همگی دست به دست هم داده و شرکت را به سمت موفقیت سوق داد. کارفرمایان شرکت هم این دگرگونی را پذیرفتد: یکی مخارج سالیانه خود را از سیصدهزار دلار به ششمیلیون دلار افزایش داد و صورتحساب سالیانه دیگری از هفتصدهزار دلار به دهمیلیون دلار رسید.