گروه محصولات

عنوان مقاله: تحول دیجیتال اکتشاف‌محور

گزيده مديريت 219
 By Rita Mcgrath/ Ryan Mcmanus
نوشته: ریتا مک‌گراث و رایان مک‌مانوس
ترجمه: سعیده رجایی هرندی
تهدید عظیم ناشی از فناوری‌ها و مدل‌های دیجیتال، بسیاری از شرکت‌های جاافتاده را به وحشت می‌اندازد. در پاسخ، آن‌ها اغلب حرکات بزرگ و حیاتی را انجام می‌دهند که به‌سختی شکست می‌خورند. مک گراث و مک‌مانوس می‌گویند، «داشتن رویکرد تدریجی به تحول دیجیتال بسیار عاقلانه‌تر است.» با تكيه بر تكنيك برنامه‌ريزي اکتشاف‌محور که مک‌گراث در سال 1990 به توسعه آن کمک کرد، این دو به مدیران شرکت‌های سنتی توصیه می‌کنند کارها را به‌صورت گام‌به‌گام انجام دهند. به‌جای تلاش بر محور همه یا هیچ، حاکمان بازار باید از منابع و دانش خود بیش‌تر بهره‌برداری کنند و مجموعه‌ای از ایده‌ها را در یک زمان مورد بررسی قرار دهند. آن‌ها می‌توانند با یافتن مداوم راه‌هایی برای حل مشکلات فناوری دیجیتال، آزمون و پالایش فرضیه‌ها در مورد آن‌چه موثر است، دریافت اطلاعات جدید و کمینه‌سازی خطرات، مسیر خود را به‌تدریج به سمت پاسخ دیجیتال موثر فرا گیرند.
راهبرد شرکت بست‌بای را برای ضربه زدن به آمازون در نظر گیرید. بست‌بای فرایندهای خود را به‌گونه‌ای تنظیم کرد که بتواند هزینه‌ها را کاهش دهد و قیمت‌ها را همسان کند و با امکانپذیر کردن سفارش‌های برخط (اجتناب از دردسرهای تحویل) فروشگاه‌های خود را به دارایی درآمدزا تبدیل کرد. صورتحساب هزینه فروشگاه‌های کوچک در بازارهای خود را صادر کرد؛ و کارکنانی از مشاوران فناوری را برای تقویت روابط مشتری به‌وجود آورد.
انصراف از نظر