By Adi Ignatius
مصاحبه گر: آدی ایگناسیوس
ترجمه: مرضيه خيرمند
کوکاکولا نماد آمریکا نیست. معرفی بیهمتا از خوشبینی است.
وقتی موهتار کنت، اداره کوکاکولا را در سال 2008 بهعهده گرفت، دو اولویت مهم داشت: خلق یک دیدگاه بلندمدت و احیای رشد در آمریکایشمالی. این چشمانداز خواهان دوبرابری رشد کوکاکولا در ده سال پیش رو بود. چیزی که بهگفته کنت، «کار ترسوها نیست، اما شدنی است.» در این مصاحبه ویراسته، وی از نقش رسانههای اجتماعی (کوکاکولا 33میلیون هوادار در فیسبوک دارد) که امروزه بیست درصد از کل هزینههای رسانهای شرکت صرف آن میشود، اهمیت خلق جوامعی پایدار که آینده کسبوکار را تضمین میکنند و تعهد کوکاکولا به بازیافت صد درصد آب مصرفی (تحویل یک لیتر آب در برابر یک لیتر آب مصرفی شرکت) تا سال 2020 میگوید. کنت بهعنوان مدیرعامل شرکتی با 140هزار کارمند، میگوید: «فقط میتوانید تاثیر بگذارید». او به رویکرد کمهیاهویی عقیده دارد، برای تیم ارزش قائل است و دوست دارد از سوپرمارکتها دیدن کند و مشتریان را ببیند.