BY Paul Leonardi/ Noshir Contractor
نوشته: پل لئوناردی و نوشیر کنترکتور
ترجمه: سعیده رجائیهرندی
بهتازگی، تحلیل افراد (استفاده از بینشهای آماری حاصل از دادههای کارکنان برای مدیریت استعدادها) مورد توجه زیاد و حتا مورد پذیرش عمومی قرار گرفته است. با این حال، اکثر بنگاهها فاقد درک درستی از آن ابعاد استعداد هستند که منجر به عملکرد در سازمانهایشان میشود. چرا؟ آنها با علم تحلیل فقط ویژگیهای کارکنان را بررسی میکنند، در حالی که تعاملات افراد هم به همان اندازه (اگر گویاتر نباشد) گویاست.
پژوهشها نشان میدهند موفقیت بسیاری از کارکنان میتواند از طریق روابط آنها توضیح داده شود، چیزی که موضوع یک رشته جدید به نام تحلیل رابطهای است. مهم، یافتن «نشانههای ساختاری» است: الگوهای شبکههای اجتماعی که پیشبینی میکنند چه کسی ایدههای خوبی خواهد داشت، کدام کارکنان بیشترین نفوذ را دارند (این در مورد رهبران ارشد نیست)، کدام تیمها کارامد خواهند بود؛ کدامیک نوآوری بهتری خواهد داشت، سیلوها کجا قرار دارند و شرکتها کدام کارکنان را نمیتوانند از دست بدهند.
این مقاله توضیح میدهد باید به چه شاخصهایی توجه شود و چگونه بسیاری از شرکتها در حال حاضر مواد خام مورد نیاز برای ایجاد مدلهای تحلیل رابطهای («خروجی دیجیتال» از ارتباطات داخلی خود) را دارند.