گروه محصولات

عنوان مقاله: موردکاوی: تحقیق و تفحص شخصی مدیرعامل

گزيده مديريت 77

by Joseph Finder

نوشته: جوزف فايندر

ترجمه: محسن وارثی

هنگامی که مدیرعامل جدید، چریل توبین، وارد شرکت هوافضای هاموند می‌شود بوی خفیفی از فساد به مشامش می‌خورد. اما اگر مدیرعامل پیشین نقض قانون کرده باشد تیم مدیریت او در این باره صحبتی نمی‌کنند. چریل نگران از این‌که بر سر هیچ و پوچ به اعتبار شرکت و خودش آسیبی برسد تردید دارد نگرانی‌های خود را علنی کند. آیا انجام یک تحقیق و تفحص خصوصی نیاز است؟ پنج صاحب‌نظر درباره این داستان خیالی که جوزف فایندر مولف پرفروش‌ترین داستان‌های هیجانی وقایع شرکت‌ها نوشته اظهار نظر می‌کنند.هری براندون، متخصص ضداطلاعات بازرگانی در عرصه بین‌المللی، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به کنه قضایایی از این قبیل پی‌ببرند. او می‌گوید، برای این‌که ببینیم آیا نقض قانونی صورت گرفته ارزیابی موشکافانه مدارک و کنترل نامحسوس افراد داخل شرکت ضروری است. می‌گوید در یک‌چهارم موارد هیچ آتشی زیرخاکستر یافت نمی‌شود و در سایر موارد آتش کشف می‌شود.

 کریستوفر کوباسیک و جیمز کامی، از شرکت لاکهیدمارتین، از دنیای واقعی صنعت هوافضا برای چریل مثال می‌آورند و به او توصیه می‌کنند ابتدا به سراغ معاون امور اخلاقی شرکت یا اگر نبود به افرادی که سازمان حسابرسی داخلی شرکت را اداره می‌کنند برود. قطع‌نظر از این که این کار او را به کجا هدایت کند، هدف اصلی چریل باید این باشد که پیغام شفافی را به مدیران خود ارسال کند مبنی بر این‌که موارد تخلف دور از چشم نخواهند ماند.
اریک کلاین، وکیل شرکت کاتن‌موچین‌روزنمن و مشاور شرکت‌ها و هیات‌مدیره‌ها، قانونی بنیادی دارد: مدیریت فرایند، نه مدیریت بحران. او می‌گوید چریل باید بفهمد که مسائل اخلاقی پیشین چگونه در هاموند حل و فصل می‌شده‌اند. هم‌چنین باید مسئولیت‌های قانونی خود را ارزیابی کند و هزینه‌ها و منافع تحقیق و تفحص را نیز سبک‌سنگین کند.
انصراف از نظر