گروه محصولات

عنوان مقاله: داستان موفقیت: تبدیل یک شناسه هندی به یک شناسه جهانی

گزيده مديريت 207

by karan Bilimoria
نوشته: کاران بیلیموریا
ترجمه: سیما کاظمی
هنگامی ‏که دانشجوی حقوق در دانشگاه کمبریج بود، نویسنده، یک شب در یک بار کلاسیک بریتانیایی نشسته بود و در مورد نوشیدن یک ماء‌الشعیر آلمانی پرگاز یا یک ماء‌الشعیر انگلیسی بسیار سنگین فکر می‌کرد. او می‌خواست یک ماء‌الشعیر متعادل‌تر درست کند که نوشیدن آن همراه با غذا، به‌ویژه غذاهای تند هندی مناسب باشد: یک نوشیدنی سرد و طراوت‌بخش و در عین حال ملایم. او برای پیداکردن ترکیب مناسب، شروع به آزمایش و مخلوط‌کردن ماء‌الشعیرهای موجود در بازار کرد.
در حالی که با تیم چوگان کمبریج در تور هند حضور یافت، فرصتی برای کسب تجربه در کسب‌و‏کار به‌دست آورد: او توانست چوب چوگان ساخت هند را در بریتانیا بفروشد. پس از این‌که به‌طور اتفاقی با بزرگ‌ترین شرکت نوشابه‌سازی مستقل هندی آشنا شد، با کمک ماء‌الشعیرساز چیره‌دست این شرکت به تهیه دستورعمل مناسب پرداخت و سپس برای بازاریابی و فروش ماء‌الشعیرهای خود به رستوران‌های هندی، با سیتروئن قدیمی‌ خود در کل بریتانیا رانندگی کرد.
در نهایت آن نوشابه‌ساز هندی نتوانست خود را با افزایش فروش هماهنگ کند، بنابراین کبرا تولید را به بریتانیا منتقل کرد. سپس، پس از آن‌که شرکت به قول موسس آن با سه بحران «وجودی» مواجه شد، شرکت مولسون کورس در سال 2009 با کبرا که در حال حاضر تقریبا به همه‌ی کشورهای اروپایی، ژاپن، کانادا و استرالیا ماء‌الشعیر صادر می‌کند، توافق کرد باهم یک سرمایه‌گذاری مشترک انجام دهند.

انصراف از نظر