Interviewed by Adi Ignatius
مصاحبه کننده: آدی ایگناتسیوس
ترجمه: دکتر مریم بیدمشگی پور
عنوان اصلی کارلوس گون، مدیرعامل و رییس هیاتمدیره رنو-نیسان است، اما بیشتر بهعنوان «آقای هزینهکش» و «آقای حلال مشکلات» شناخته میشود. وی این القاب را به این دلیل بهدست آورده که توانست در ابتدا رنو بعد نیسان را در دهه 1990 نجات دهد. وی اکنون امیدوار است دگرگونی دیگری را در میتسوبیشی بهراه اندازد که دچار چالش است و نیسان بهتازگی سهام مدیریتی آن را تملک کرده است. این مرد فرانسویلبنانی که در برزیل متولد شده چالشهای شرکتهای خود را همزمان در دو قاره کنترل میکند. در این مصاحبه، وی چگونگی انجام این کار را توضیح میدهد: هر ماه یک هفته را با تیم خود در پاریس و توکیو و بقیه را در واحدهای عملیاتی، گفتوگو با تامینکنندگان و خریداران میگذراند و بهدنبال فرصتهای جدید میشود. وی میگوید در پنج سال آینده «خودروهای برقی بیشتر، خودروهای خودران و ارتباطات بیشتری خواهید یافت. او در مورد استفاده از تکنولوژی بسیار هیجانزده است: « تبدیل خودرو به محیطی ضروری و شخصی» و توسعه خودروهای کاملا خودران تا سال 2020. از رقابت شرکتهایی همچون گوگل و اپل هم در بازار خودروهای برقی نگرانی ندارد: «ما سابقه بسیار طولانی در اخذ تکنولوژی از بیرون و واردساختن آن در محصولاتمان داریم.» گون باور دارد نقش مدیرعامل «پاسداری از انسجام و پایداری یک شرکت است.» وی مهمترین وظیفه خود را انتخاب افراد مناسب و هدایت استراتژی است. وی میگوید، «باید مطمئن شوم ائتلاف رنو-نیسان از طریق عملکرد مناسب و حاکمیت درست تداوم مییابد.»