نوشته: دانيل برنبام
سال 2007 وقتي برنبام به سودااستريم پيوست، شركت در وضعيتي در حال سقوط قرار داشت كه مديرانش مايل بودند به سهم 85 درصدي كسبوكار سهام خانگي اكتفا كنند. او و تيم مديريتي جديدش شوق و ذوق و چشمانداز جديدي همراه خود آوردند و كمي بعد، صحبت درباره يك جنگ كولايي جديد را براي افزايش سهم سودااستريم از بازار 260 ميلياردي كسبوكار جهاني سودا آغاز كردند.
تبليغي كه آنها براي مسابقات قهرماني ليگ فوتبال (آمریکایی) 2013 ساختند بيش از یکصدميليون بيننده داشت، ولي در يك چرخش دور از انتظار، آن آگهي كه حتا اجازه پخش نيافته بود، توجهه بیشتري را بهخود جلب كرد. آگهي اصلي با عنوان «توپ در زمين حريف» با هدفگيري مستقيم كوكاكولا و پپسي مخالفت شبكه سي.بي.اس را بههمراه داشت. مشاجرههاي حقوقي پس از آن تيتر اول رسانهها شد و آن آگهي در يوتيوب بيش از پنجميليون بيننده پیدا کرد. روزنامهها در كشورهايي كه حتا مسابقات قهرماني را پخش نكرده بودند، راجع به آن داستانسرايي كردند. از منظر بازاريابي، اين آگهي يك سرمايهگذاري فوقالعاده بهحساب ميآمد.