By Gary Hamel/ Gary Getz
نوشته: گری همل و گری گتز
ترجمه: عاطفه پاشازاده
رشد یا بهعبارتی رشد واقعی وابسته به نوآوری است. مسلماً یك تملك بزرگ باعث افزایش درآمد یك شركت میشود، ولی بهسختی میتوان آن را رشد نامید. در این مورد، جمع اضداد بهترین واژه است. این نوع فعالیتها كه برای افزایش درآمد شركتهایی مانند تایكو، ویوندی، هلثساوت و دایملركرایسلر صورت گرفتهاند، بهندرت میتوانند بیش از چند سال رشدی بالاتر از حد متوسط ایجاد كنند. چنانچه شركتی را بررسی كنید كه بهمدت یك دهه یا بیشتر سودآور بوده به شواهدی در زمینه وجود نوآوری كلاس جهانی خواهید رسید. شاید شركت مورد مطالعه نیز مانند مایكروسافت كه صنعت كامپیوتر را متحول كرد، یك ساختار جدید صنعتی ابداع كرده باشد. شاید این شركت مانند كاستكو (كه تحولاتی در انبارداری خود بهوجود آورد) پیشگام یك الگوی كسبوكاری جدید و متهورانه باشد. یا شاید این شركت مانند نوكیا محصولات شیك و جدید فراوانی عرضه كرده باشد. خلاصه آنكه نوآوری سوخت و محرك رشد است. اگر نوآوری در یك شركت به پایان رسد، دوران رشد نیز بهسر میآید.