گروه محصولات

عنوان مقاله: ایده کلان: تاريخچه شركت به عنوان ابزار رهبري

گزيده مديريت 139

By John Seaman/ George David Smith

نوشته: جان سيمن و جورج ديويداسميت

ترجمه: دكتر احمد عيسی خانی

هنگامي كه صحبت از تاريخچه شركت مي‌شود، معمولا هنگام جشن سالگرد همراه با چراغاني و آتش‌بازی است.اين توصيف یکی از رهبران کسب‌وکار در جشن دویست‌سالگی شرکتش بود و ادعا مي‌کرد که بدين ترتيب،وقت و هزينهكم‌تريصرف خواهد شد. دنیای به‌سرعت در حال تغییر، زمان کمی‌برای نوستالژی و موضوعات غیرمرتبط و بدتر از همه برای بردن آخرين نبرد به‌جا گذاشته است. اما نویسندگان، تاریخ‌نگاران کسب‌وکار در وینتروپ‌گروپ، ادعا می‌کنند رهبرانی که حوصله تاریخ را ندارند، این حقیقت حیاتی را از دست می‌دهند که درک ماهرانه گذشته یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که رهبران برای ساختن آینده در اختیار دارند.

همه اتفاق‌نظر دارند که کار رهبران تهییج تلاش‌ها و تدوین استراتژی‌های هوشمندانه برای آینده است. تاریخچه شرکت می‌تواند به‌نحوی سودمند در هر دو اين جبهه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گیرد. وقتی رهبران تلاش می‌کنند کارکنان به‌نحوی سازنده با یک‌دیگر کار کنند،تبيين تاریخچه شرکت می‌تواند حس هویت و هدفمندی را القا کرده و اهدافی قابل‌فهم را مطرح سازد. در شکل معمول و آشنا، تاریخچه به‌عنوان روایتی از گذشته، ابزار توصیفی غنی است که رهبران می‌توانند از آن برای دفاع از تغییر و برانگیختن افراد برای غلبه بر چالش‌ها استفاده کنند. در سطحی بالاتر، به‌عنوان ابزاری نیرومند برای حل مسئله عمل می‌کند و می‌تواند بینش‌های عملگرایانه، تعمیم‌های معتبر و دیدگاه‌های معنادار را ارائه ‌کند و راهی است برای گذر از مدها و هیاهوهای مدیریتی گذرا و پرداختن به آن‌چه به‌راستی مهم است.

انصراف از نظر