پژوهشگر: مریم جعفرتهرانی
یکی از دغدغههای اصلی مدیران سایتها یا شرکتهایی که وبسایت دارند، این است که افراد را روانه سایت خود کنند. روشهای زیادی وجود دارند که کاربران موجود در این دهکده جهانی روی نشانی سایت شما کلیک کرده و وارد آن شوند. مدیران تبلیغات به کمک ابزارهای تبلیغاتی مختلف سعی میکنند تعداد کلیکهای روزانه روی سایت خود را افزایش داده و به این ترتیب، شرکت خود را در زمره برترها قرار دهند. اثربخشی و تاثیرگذاری این ابزارها روی افراد با فرهنگها و ترجیحات مختلف، متفاوت است. بهتازگی، پژوهشی در ایران انجام شده و ترجیحات و تاثیرگذاری ده ابزار تبلیغاتی اینترنتی را از نظر کاربران ایرانی، مورد بررسی قرار داده است. پژوهشگر از دو گروه اقدام به جمعآوری اطلاعات كرده است. گروه اول شامل مدیران سایت (اعم از آنهایی که برای سایت خود تبلیغ کردهاند یا کسانی که فعالیت آنها انجام تبلیغات اینترنتی برای سایر سایتهاست) و گروه دوم شامل كلیه كاربران سایتهای فارسی در شهر تهران است. از هر دو گروه نیز به روشهای آماری رایج نمونهگیری شده است..