گروه محصولات

عنوان مقاله: اندیشه های نو: بینش راهبردی در قالب سه دایره

گزيده مديريت 78

By Joel E.Urbany / James H.Davis

نوشته: جول اوربانی و جیمز دیویس

ترجمه: ارسلان قدجانی

هرچند اغلب مدیران می‌توانند فوری و به‌درستی بگویند برای رشد و سودآوری بلندمدت، شركت‌ها باید مزیت رقابتی مشخصی ایجاد كنند، ولی اکثر آن‌ها برداشتی مبهم از معنای گفته‌های خود دارند. آن‌ها یا دچار سرگشتگی زبان رمزآلود راهبرد می‌شوند یا اسیر جزئیات فنی ابزارهای تحلیلی.

 ما اغلب در کارهای مشاوره یا کلاس درس با این‌گونه مدیران برخورد می‌کنیم. به آن‌ها می‌گوییم سه دایره با روابط مناسب رسم کنند. این دایره‌ها از لحاظ بصری معنای خوبی از راهبرد (از هر دو جنبه درونی و بیرونی) به‌دست می‌دهند. با استفاده از این مثال ساده، صدها نفر از رهبران فعلی یا آینده، مفاهیم راهبرد را درک کرده و در سازمان‌های خود به‌صورت بخشی از فرایند تصمیم‌گیری به‌کار برده‌اند
انصراف از نظر