By Emma Macdonald/ Hugh Wilson/Umut Konus
نوشته: اما مک دونالد، هیو ویلسون و اوموت کونوش
شما فقط نیازمند دانستن چهار چیز درباره هر مشتری هستید که با شناسه شما سروکار دارد.
شرکتها برای تعیین اینکه چه چیزی نگرشها و رفتار مشتریان را تحت تاثیر قرار میدهد، به نظرسنجی، گروههای کانونی و مطالعات قمشناسی متکی هستند. مشکل اینجاست که نظرسنجی و گروههای کانونی به حافظه مشتریان وابسته هستند که غیرقابلاعتماد است و حضور مشاهدهگر هم میتواند باعث تغییر رفتار مشتری شود. نویسندگان مقاله معتقدند ابزار پژوهشی جدیدی یافتهاند که این مشکلات را ندارد: ردیابی بلادرنگ تجربه که بهاختصار آر.ای.تی نامیده میشود. آر.ای.تی که از طریق تلفنهای همراه انجام میشود شرکتها را قادر میسازد شبانهروزی و با هزینه اندک بازخورد آنی و بدون سوگیری از مشتریان دریافت دارند.
در آر.ای.تی، شرکتکنندگان هر زمان که با شناسه شرکت مواجه میشوند، یک نظرسنجی چهارجوابی را جواب میدهند، خواه این تعامل، مستقیم و از طریق خرید یا آگهی شناسه باشد و خواه به شکل غیرمستقیم و برای مثال، مکالمهای با یک مشتری دیگر باشد. فرایند بسیار ساده است: آنها تنها باید یک پیام چهارحرفی را تایپ کنند. یک مزیت عمده این است که آر.ای.تی شرکتها را قادر میسازد در طول یک برنامه تبلیغاتی به ردیابی اثرات آن بپردازند و همزمان آنها را با تاکتیکهای موثرتری تعدیل کنند.
این مقاله تشریح میکند که چگونه تعداد روبهرشدی از شرکتها مانند شوئپس، انرجایزر و فاکس از آر.ای.تی برای بهروزکردن تصمیمهای بازاریابی، افزایش فروش و کمک به مشتریان برای بهبود تجربیاتشان استفاده میکنند.