گروه محصولات

عنوان مقاله: بگذارید مصرف‌كنندگان بازارهای نوظهور آموزگار شما باشند

گزيده مديريت 115

By Guillermo D’Andrea/ David Marcotte/ Gwen Dixon Morrison

نوشته: گیلرمو دآندرا، دیوید مارکوت و گیون دیکسون‌موریسون

ترجمه: دکتر مریم شریفیان ثانی

خرده‌فروشان چندملیتی در شناخت مصرف‌کنندگان جهان در حال توسعه کند بوده‌اند. در نتیجه، در برابر رقبای محلی که از طرز فکر خریداران خود باخبرند، می‌دانند آن‌ها به دنبال چه‏هستند و رفتار خرید آن‌ها چگونه است، آسیب‌پذیر شده‌اند: این خرده‌فروشان محلی چند آموزه‌ باارزش ارائه می‌دهند:

افسانه‌ای که پردرآمدترین افراد جامعه را سودآورترین بخش بازار می‌داند، به‌دست فراموشی بسپارید. در بازارهای نوظهور، تعداد مصرف‌كنندگان مرفهی که می‌توانند از محصول شما حمایت کنند کم است. آن‌ها بیش‌تر تمایل به سفرهای خارجی برای خرید کالاهای مورد نظر خود دارند. در عوض، از ابتدا محصول خود را با هدف جلب بخش‌های کم‌درآمد جمعیت تولید کنید.

با تدارک حجم زیادی از کالاهایی ارزان با کیفیت بهینه برای بخش کم‌درآمد و معدود گزینه‌های جاه‌طلبانه برای قشر مرفه، با روند مصرف‌کنندگان هماهنگ شوید.

فروشگاه‌هایتان را به مراکز یادگیری تبدیل کنید، جایی که خریداران می‌توانند کمبود دانش خود در مورد محصول را جبران کنند.

در انتظار غیرمنتظره‌ها باشید و واکنش‌های سریع نشان دهید: به واکنش‌هایی برای رویارویی با گسترش سریع بازار و تغییر جمعیت‌شناختی اقتصادهای نوظهور نیاز خواهید داشت.

انصراف از نظر