By Cyril Bouquet/ Jean-Louis Barsoux/ Michael Wade
نوشته: سیرل بوکه و ژان لویی بارسو و مایکل وید
ترجمه: رضا پاینده
پیشرفتهای دیجیتال در دو دهه گذشته، افراد بیشتری را قادر ساخته تا هوش خلاق خود را بروز دهند. با این حال، صرفنظر از تحول خدماتی که از طریق برنامههای موبایل و اینترنت محقق شده، تعداد کمی از بخشهای اقتصاد شاهد ظهور نوآوری بودهاند و تنها 43 درصد از شرکتها ملزومات فرایند نوآوری را بر اساس نظر خبرگان در اختیار دارند. نویسندگان مقاله، چارچوبی پنجبخشی را برای هدایت توسعه و حمایت از ایدههای نوآورانه معرفی میکنند: با چشم و گوش باز، توجهتان را متمرکز کنید؛ برای ترسیم چشمانداز یک گام به عقب برگردید؛ ترکیبات نامتعارف را در تصور آورید، سریع و هوشمندانه آزمایش کنید و محیط بالقوه خصمانه بیرونی شرکت و درونی آن را راهبری کنید. عناصر این چارچوب منحصربهفرد نیستند، اما رویهمرفته نقشی حیاتی در انعکاس فرصتهای ادراکشده دارند و ابزارهای دیجیتال میتوانند آنها را بهبود بخشند و سطح بازآفرینی سازمانی مورد نیاز در مرحله نهاییِ ورود به بازار را مشخص کنند.