گروه محصولات

عنوان مقاله: به جای زمان ، بر نیروی خود مدیریت كنید

گزيده مديريت 77

By Tony Schwartz

نوشته: تونی شوارتز

ترجمه: دكتر عبدالرضا رضايی نژاد و سارا پنجی زاده

در حالی كه ضرورت‌های شغلی روزبه‌روز در حال افزایش است، بسیاری از افراد از طریق طولانی‌تركردن ساعات كاری خود به‌این وضعیت پاسخ می‌دهند. طولانی‌تركردن ساعات كاری به‌طور اجتناب‌ناپذیری فرسودگی جسمانی را در پی دارد كه ‌این مسئله، هم برای كاركنان و هم برای سازمان‌ها مضر است. در عین حال، اغلب افراد نسبت به آن‌چه توان كاری آن‌ها را تامین می‌كند (یعنی انرژی) بی‌توجه هستند. افزایش این توان بهترین راه برای انجام سریع‌تر و بهتر كارهاست.

 زمان، منبعی محدود است، اما انرژی چنین نیست. انرژی از چهار منبع اصلی ساطع می‌شود: بدن، احساسات، ذهن و روح و انرژی حاصل از هر یك از این چهار منبع را می‌توان به‌طور نظام‌مند گسترش داد و تجدید كرد. در این مقاله، شوارتز، بنیانگذار شركت انرژی‌پراجكت، توضیح می‌دهد كه چگونه می‌توان در خود عادت‌هایی را برای تولید انرژی در چهار منبع اصلی آن به‌وجود آورد. برای مثال، كنترل ریتم‌های نهایی بدن از طریق استراحت متناوب باعث تجدید انرژی جسمی ‌می‌شود؛ كنار گذاشتن تصور قربانی‌بودن و به جای آن نگریستن به رویدادها از درون سه دریچه امیدبخش نیز احساسات منفی زایل‌كننده انرژی را از بین می‌برد. علاوه بر این، جلوگیری از برهم‌خوردن مداوم تمركز كه زاییده فناوری نوین است، انرژی ذهنی را تقویت می‌كند و در نهایت شركت در فعالیت‌هایی كه فرد را در یافتن هدف و مقصود زندگی‌اش یاری می‌كند، انرژی روحی وی را افزایش می‌دهد.
 باید توجه داشت كه ‌ایجاد این عادت‌های جدید در زندگی شغلی تنها در صورتی سودمند خواهد بود كه رهبران از این روند حمایت كنند و در صورت حمایت آنان نتایج چشمگیری را به‌بار خواهد آورد. گروهی از كاركنان بانك واچوویا كه در برنامه آموزش مدیریت انرژی شركت كردند، در مقایسه با گروه كنترل از لحاظ شاخص‌های مهم مالی هم‌چون میزان وام واگذار كرده، بازده عملكرد بالاتری داشتند و نیز از بهبود اساسی روابط خود با مشتریان، میزان كارایی و نیز رضایت شغلی خود خبر دادند. این یافته‌ها شواهد روایی ارائه‌شده درباره موثربودن این رویكرد در دیگر شركت‌ها، از قبیل ارنست.اند.یانگ، سونی و دویچه‌بانك را تایید كردند. زمانی كه سازمان‌ها روی همه ابعاد زندگی كاركنان خود سرمایه‌گذاری كنند، افراد نیز از طریق صرف صادقانه همه انرژی خود این محبت را پاسخ می‌گویند. بدین ترتیب هم شركت‌ها و هم افراد به لحاظ ارزش رشد می‌كنند.
انصراف از نظر