گروه محصولات

عنوان مقاله: ایده بان: به افراد خود یاد دهید از دیدگاه‌ دیگران نگاه کنند

گزيده مديريت 138
By Pino Audia

نوشته: پینو اودیا

ترجمه: شیرین ناظرزاده 

تعامل موفق میان ذینفعان با چیزی شروع می‌شود که روانشناسان اجتماعی آن را «دریافت دیدگاه‌ها»[2] می‌نامند: توانایی دیدن جهان از چشم دیگران. چگونه رهبران سازمان‌ها می‌توانند این مهارت تعیین‌کننده را پرورش دهند؟ پژوهش‌های جدید علوم اجتماعی، از جمله کار من در این زمینه با مدیران ارشد فورچون‌پانصد، به چهار تاکتیک اشاره دارد.

در موضع انعطاف داشته باشید. مایکروسافت برای سال‌ها از مقامات چینی به‌واسطه تسامح در اجرای قوانین مالکیت معنوی شکایت داشتند که البته سودی نداشت. پیشرفت‌ قابل‌ملاحظه تنها زمانی حاصل شد که مدیران مایکروسافت فهمیدند باید دست از اعتراض مداوم بردارند و به این موضوع توجه کنند که چرا مقامات چینی از این مشکل چشم‌پوشی می‌کنند: زیرا بسیاری از شهروندانشان مخارج زندگی خود را از همین راه به‌دست می‌آورند و هم‌چنین قیمت محصولات قانونی، آن‌ها را از دسترس بیش‌تر افراد خارج می‌ساخت. تمایل درک دیدگاه چینی‌ها به مایکروسافت این امکان را داد تا بالاخره راهش را در زمینه مبارزه با کپی‌های غیرمجاز بیابد. امروزه این شرکت در حال ایجاد فرصت‌های شغلی بیش‌تر در چین و هم‌چنین کاهش قیمت محصولاتش با هدف اعمال بهتر قانون است.



[1]پینو اودیا، استاد و رییس مرکز رهبری دانشکده کسب‌وکار تاک وابسته به کالج دارموت است.

[2]perspective taking
انصراف از نظر