گروه محصولات

عنوان مقاله: اندیشه های نو: بهره برداری از گمانه زنی

گزيده مديريت 83

By Ian Ayres

نوشته: یان آیرس

ترجمه: حامد غیاثی نژاد

نظرسنجی از عامه برای برای به‌دست‌آوردن بینشی درباره آینده بسیار متداول شده است. حدس گروهی، تقریباً همیشه از یك فرد آگاه صائب‌تر است: برای مثال، می‌توان به بازار پیش‌سرمایه‌گذاری در هالیوود و مكان‌های مشابه آن اشاره كرد. اما قدرت واقعی یك گروه، ناشی از دانش و عقاید انتخابی افراد آن نیست، بلكه در اعماق بانكهای اطلاعاتی شركت شما جای دارد.

 امروزه ابزارهای تجزیه و استخراج آمارهای مشتریان بسیار بهتر عمل میكنند و دلیل آن وجود كاربردهای نوین شیوه‌های تحقیقاتی مانند تجزیه‌وتحلیل رگرسیون و انتخاب تصادفی است. به‌علاوه، تكنولوژی‌های ذخیره، دسترسی و توزیع اطلاعات مشتریان روزبه‌روز ارزان‌تر و ساده‌تر می‌شوند. این پیشرفت‌ها به بعضی از شركت‌های آینده‌نگر اجازه داده‌اند به فكر استفاده كامل از بانك‌های اطلاعاتی وسیع در اختیار خود بیفتند. آن‌ها دیگر اجازه نمی‌دهند اطلاعاتشان خاك بخورند، در عوض  در جست‌وجوی پول‌درآوردن و «معنایابی» در بانك‌های اطلاعاتی خود هستند و مصداق‌های شگفت‌آوری از بخش‌بندی مشتریان و خدمات به‌دست‌آورده‌اند: «عقل ناخودآگاه» كه ممكن است گروه حتی هرگز به فكر تشریك آن هم نیفتد.
انصراف از نظر