By Thomas Davenport/ Jeanne Harris/ Jeremy Shapiro
نوشته: توماس داونپورت و جين هريس و جرمي شاپيرو
ترجمه: دکتر مریم شریفیان ثانی
آیا سرمایهگذاریهایی که روی نیروی انسانی سازمان انجام میشود، بهراستي بر عملکرد آن اثر میگذارد؟ کارکنان تراز-اول شما چه کسانی هستند؟ چگونه میتوانید سایر کارکنانتان را توانمند سازید و در آنها انگیزه ایجاد کنید تا کارشان را در سطح عالی انجام دهند؟ شرکتهای پیشرو، مانند گوگل، بستبای، پراکتر.اند.گمبل و سیسکو، از فناوری پیشرفته جمعآوری و تحلیل دادهها برای پاسخگویی به این پرسشها استفاده میکنند و با محور قراردادن مجموعهاي از تحلیلها، روش جلب نخبگان و نگهداشت آنها را بهبود میبخشند، دادههای مربوط به کارکنان را به عملکرد کسبوکاری پیوند میدهند، خود را از رقبا متمایز میسازند. نویسندگان مقاله شش روش کلیدی را مطرح میسازند که شرکتها میتوانند از طریق آنها دادههای مربوط به کارکنان خود را ردگیری، تحلیل و مورد استفاده قرار دهند: اين روشها از استقرار یک مبنای ساده برای معيارهاي رصدكردن سلامت کلی سازمان و مدلسازی اختصاصی برای پیشبینی تعداد کارکنان در آینده با در نظر داشتن سناریوهای مختلف «چه میشود اگر» را دربر میگیرد. نویسندگان بحث خود را پیش میبرند تا نشان دهند شرکتهایی که بر اساس تحلیل نخبگان وارد رقابت میشوند، دادهها و فناوری را در سطح موسسه مدیریت میکنند، پشتیبان اقدامات رهبرانی هستند که بر پایه تحلیل عمل میکنند، برای تحلیلها اهداف واقعگرایانه برمیگزینند، تحلیلگرانی با مهارتهای بینشخصی قوی و همچنین تخصص گسترده بهکار میگیرند.