نویسنده، همزمان مدیر ارشد کهنهکار در دو شرکت سرمایهگذاری غولپیکر، وکیل، کارمند دولت، استاد دانشکده حقوق و استاد دانشکده کسبوکار بوده است. در طی سالها، وی تعدادی اصل و اقدام برای بیشینهسازی بهرهوری شخصی بدون زیر پا گذاشتن سلامت و زندگی خانوادگی خود بهوجود آورده است. در این مقاله وی شش اصل را ارائه میدهد.
شناخت مزیت نسبی خود. نهتنها باید بر چیزی که در آن بهترین هستید تمرکز کنید، بلکه بر چیزی که سازمان شما بیشتر از همه به آن احتیاج دارد و همچنین وقت زیادی بر جزئیات کارها صرف نکنید.
مهم نتیجهای است که میگیرید نه وقتی که صرف میکنید. اکثر مدیران زمان زیادی را برای کارهایشان صرف میکنند، با این فرض که ساعات بیشتر ارزشافزودهتر بیشتری تولید میکند. این نوع نگاه بسیار سادهانگارانه است.
ابتدا بیندیشید، سپس بخوانید یا بنویسید. موضوع قابلطرح خود را پیشتر بیندیشید، بعد آن را طی چهار یا پنج نکته و یک نتیجهگیری مختصر یادداشت کنید.
طرح خود را آماده کنید و آماده تغییردادن آن باشید. برای سخنرانی زودتر برسید تا فضای عمومی مخاطبان را دریابید و متناسب با آن سخنرانی خود را تطبیق دهید.
بگذارید دیگران مالک فضای خود باشند. بهجای واگذاری دقیق وظایف، اولویتهای اساسی را مشخص کنید و بگذارید کارمندانتان خود در مورد بهاجراگذاردن آن تصمیم بگیرند.
همه چیز را کوتاه و ساده کنید. عادات در تغذیه، چرت و سفر بهصورت عادی میتواند در زمان صرف انرژی و سلامت شما موثر باشد.