همگان یک مظلوم سرسخت را دوست دارند. هری پاتر، شخصیت مظلوم جذابی است که جی.کی رولینگ خلق کرد. در جام جهانی 2010، تیمهایی مانند زلاندنو و اروگوئه و حتا فینالیستها (اسپانیا و هلند که هیچ کدام تابهحال جام را نبرده بودند) تماشاچیان را در سرتاسر جهان تهییج کردند. در انتخابات ریاستجمهوری سال 2008 ایالاتمتحده، باراک اوباما و جان مککین هر دو ظاهر یک مظلوم را بهخود گرفتند.
شناسهها[2] نیز میتوانند از این نوع موضعگیری بهره ببرند. فروشگاهها در واقع همين الان نیز لبریز از محصولات مظلوم هستند. بهطور مثال، برچسب نانتاکتنکتارز به ما ميگويد سازندگان آن «فقط با یک مخلوطکن و یک رویا» کار خود را آغاز کردند و ادعای کلیفبار این است که موسسش زمانی در یک گاراژ زندگی میکرده است. نوشابهسازی ساموئلآدامز یادآور این نکته میشود که چهقدر در مقایسه با غولی مانند آنهاوزربوش کوچک است، بدون اینکه به ابعاد بزرگ خود در قیاس با کارگاههای نوشابهسازی کوچکتر اشارهای داشته باشد.