گروه محصولات

عنوان مقاله: ایده های شگرف برای سال 2010: به‌دست‌آوردن داروهای موردنیاز

گزيده مديريت 105

By Eric Bonabeau/ Alpheus Bingham/ Aaron Schacht

نوشته: اریک بونابو و آلفوس بینگام و آرون شاخت

ترجمه: عاطفه پاشازاده

استانداردهای ساده موجب شکوفایی نوآوری می‌شوند

مسئله

در عصر مچاله‌شدن مدل‌های کسب‌وکار، شاید قرباني بعد شرکت‌های بزرگ داروسازی باشند. کافی ا‌ست از یک تغییر ساده پشتیبانی شود تا نیاز جامعه به دارو‌های جدید و علاقه‌مندی شرکت‌ها به بازگشت سرمایه محقق شوند.

جاي ترديد نيست كه نياز به مدلي جديد وجود دارد. شرکت‌های بزرگ دارویی و بیوتکنولوژی می‌دانند هر سال که می‌گذرد هزینه تولید داروهای جدید بیش‌تر می‌شود و تعداد مرحله‌های پرهزینه و شکست بعد از تولید نیز افزایش می‌یابد. هم‌زمان، داروهای ژنریک زودتر از موعد و به روشی تهاجمي‌تر وارد بازار می‌شوند. پیشرفت‌های مستمر در زمینه ژنومیک، مدل معجزه‌گر (ناجي شرکت‌های داروسازی بزرگ در گذشته) را تهدید می‌کنند. این وضعيت موجب افزایش داروهای شخصی می‌شود که بازار هدف کوچک‌تری دارند. اثرات ترکیبی این نيروها باعث می‌شوند اقتصاد یک شرکت دارویی یک‌پارچه و بزرگ توجیه‌ناپذیر شود. الان بازیگران کوچک‌تر هستند که داروهای نوآورانه تولید می‌کنند.

پس یک شرکت قدیمی داروسازي چه‌طور می‌تواند مدل کسب‌وکار خود را تغییر دهد؟

 

انصراف از نظر