گروه محصولات

عنوان مقاله: بهترین های هاروارد : نوآوری ارزش : منطق استراتژیك رشد سریع

گزيده مديريت 41

By W. Chan Kim/ Renee Mauborgne

نوشته: چان کیم و رنه مابورن

ترجمه: مهندس امیرپویا سیف زاده

بیش‌تر شركت‌ها روی عقب‌نیفتادن ازرقباو شكستدادنشان تمركز می‌كنند.در نتیجه، استراتژیهایشان ابعاد مشابهی می‌یابند. نتیجه، رقابتی شانهبهشانه بر اساس بهبود تدریجی در هزینه، كیفیت یا هردو است.چان كیم و رنه مابورناز دانشگاه آنسومطالعاتی درباره این مسئله انجام داده‌اند ‌كه چگونه شركت‌های نوآور خود را از جمع جدا كرده و بازارهایی كاملاً جدید ایجاد می‌كنند و از طریق خلق محصولات یا خدمات جدید به بازارهایی عاری از رقیب دست می‌یابند.این مسیر به سوی نوآوری ارزش مستلزم ذهنیت رقابتی متفاوت از قبل و جست‌وجوی نظام‌مند فرصت‌هاست. مدیران می‌توانند به جای كنكاش در مرزهایمتعارفرقابت درصنعت خود، به‌صورتی روش‌مند به فراسوی آن مرزها نگاه كرده و مناطقی را بیابند كه هنوز دست‌نخورده هستند و می‌توان در آن‌ها نوآوری ارزش واقعی را صورت داد.به‌عنوان مثال،شركت فرانسوی اداره‌كننده هتل‌های زنجیرهای آكور،مفاهیم متعارف یك هتل اقتصادی را نادیده گرفت و خواسته واقعی مشتریان ارزش‌آگاه را مورد توجه قرار داد: یك خواب خوب شبانه با قیمت ارزان.بیش‌تر شركت‌ها روی عقب‌نیفتادن ازرقباو شكستدادنشان تمركز می‌كنند.در نتیجه، استراتژیهایشان ابعاد مشابهی می‌یابند. نتیجه، رقابتی شانهبهشانه بر اساس بهبود تدریجی در هزینه، كیفیت یا هردو است.چان كیم و رنه مابورناز دانشگاه آنسومطالعاتی درباره این مسئله انجام داده‌اند ‌كه چگونه شركت‌های نوآور خود را از جمع جدا كرده و بازارهایی كاملاً جدید ایجاد می‌كنند و از طریق خلق محصولات یا خدمات جدید به بازارهایی عاری از رقیب دست می‌یابند.این مسیر به سوی نوآوری ارزش مستلزم ذهنیت رقابتی متفاوت از قبل و جست‌وجوی نظام‌مند فرصت‌هاست. مدیران می‌توانند به جای كنكاش در مرزهایمتعارفرقابت درصنعت خود، به‌صورتی روش‌مند به فراسوی آن مرزها نگاه كرده و مناطقی را بیابند كه هنوز دست‌نخورده هستند و می‌توان در آن‌ها نوآوری ارزش واقعی را صورت داد.به‌عنوان مثال،شركت فرانسوی اداره‌كننده هتل‌های زنجیرهای آكور،مفاهیم متعارف یك هتل اقتصادی را نادیده گرفت و خواسته واقعی مشتریان ارزش‌آگاه را مورد توجه قرار داد: یك خواب خوب شبانه با قیمت ارزان.

انصراف از نظر