گروه محصولات

عنوان مقاله: بهترین های هاروارد : مدیر میانی در مقام نوآور

گزيده مديريت 41

By Rosabeth Moss Kanter

نوشته: روزابت موس کانتر

ترجمه: دکتر مریم شریفیان ثانی

چرا در شماره ویژه‌ای مربوط به رشد، مقاله‌ای در مورد مدیران میانی گنجانده می‌شود؟ زیرا سرانجام كار، این جماعت مدیران میانی هستند كه موجب موفقیت یا شكست راهبرد رشد سازمان شما می‌شوند. مدیران عامل می‌توانند هوشمندانه‌ترین راهبردهای ممكن را تدوین كنند، اما اگر افرادی كه محصولات را طراحی می‌كنند، با مشتری سخن می‌گویند و بر عملیات نظارت می‌كنند، مشوق نوآوری در محدوده كار خود نباشند، هیچ‌كدام از این هوشمندی‌ها موجب ذره‌ای تغییر نخواهد شد.

مقاله روزابت موس‌كانتر نتیجه مطالعه‌ای در مورد مدیران میانی كارامد شاغل در شركت‌های بزرگ است، مدیرانی كه مشوق دستاوردهای نوآورانه و رشدگرا بودند و ویژگی‌های مشتركی داشتند: نظم و دقت، پشتكار، قوه تشخیص، قدرت اقناع دیگران و پذیرش تغییر. شاید جای تعجب باشد، این افراد، آشوبگر یا قانون‌شكن نبودند، بلكه آن‌ها از طریق شبكه‌های موجود برای كشف فرصت‌های تشكیل ائتلاف‌ها و ایجاد تغییر اقدام می‌كردند. پژوهشی كه در این مقاله توصیف شده است، مبنای شكل‌گیری كتاب فوق‌العاده كانتر «سرآمدان تغییر: نوآوری و كارآفرینی در شركت‌های امریكایی» شد كه توسط سایمون.اند.شوستر به سال 1983 منتشر گردید.
انصراف از نظر