گروه محصولات

عنوان مقاله: بهترین های هاروارد : روش های عقلایی نوآور شدن

گزيده مديريت 22

By Andrall E. Pearson

نوشته: اندرال پیرسون

ترجمه: غلامحسین خانقایی

نوآوری مداوم و پیوسته، كلید رهبری بازار است. شركت‌های برجسته و موفق به این واقعیت واقف‌اند و موفقیت خود را بر پایه آن بنا می‌كنند. طبق نوشته نویسنده مقاله در سال 1988، سایر سازمان‌ها هم با تلاشی نظام‌مند و تمركز بر پنج فعالیت كلیدی، قادر به انجام این كار خواهند بود.

 كار را از بالا شروع كنید. نوآوری از مدیرعامل یا مدیركلی سرچشمه می‌گیرد كه به نقش اصلی و كلیدی تغییر و تحول در بقای سازمان خود باور دارد. این نگرش را از طریق برقراری اهداف چالش‌انگیز و قابل‌اندازه‌گیری، بسیج همگان برای غلبه بر یك رقیب مشخص و حمایت از افراد مخاطره‌جو، در سرتاسر سازمان گسترش دهید.
 به نوآوری فرصت ظهور دهید. كاركنان و نظام‌هایی كه كسب‌وكار شما را می‌گردانند، ممكن است نوآوری را خفه‌ كنند. ایده‌های جدید نیازمند قهرمان‌ها، حامیان، مجموعه‌ای از افراد خلاق (برای ایده‌ها) و كاركنان (برای عملیاتی نگه‌داشتن امور مختلف) و نظام‌های جداگانه‌ای به منظور انعكاس سریع و زودهنگام ایده‌ها به مدیریت عالی هستند.
 پویایی رقابتی كسب‌وكار خود را بشناسید. یك آرمان و چشم‌انداز استراتژیك و واقع‌گرا، تلاش‌های نوآورانه را به ایده‌هایی عملی و موفق در بازار تبدیل می‌كند.
 مكان نوآوری را بیابید. به منظور پیدا كردن بخش‌های جدید بازار به مشتریان و نیازهایشان دقت كنید، برای دستیابی به اقدامات مقبول بازار به رقبای خود توجه كنید و به منظور تعیین نقاط قوت قابل‌تقویت و بهره‌برداری نظام كسب‌وكار خودتان را مورد كنكاش قرار دهید.
 زمانی كه یك ایده كاملاً پرورده شد، برنامه اجرایی جامع آن را تهیه كنید. انتظار تلاقی و مقابله‌به‌مثل سنگینی را از طرف رقبا داشته باشید. اولویت‌های خود را مشخص و برقرار كنید. تمام مراحل اجرای كار را بادقت بررسی و طراحی كنید.
 

با وجودی كه پیروی از پنج گام مذكور ساده به‌نظر می‌رسد، ابتكار و نوآوری از آغاز تا پایان یك چالش و ستیزه است. ولی با توجه به اینكه نوآوری ما را به رهبری بازار و حاشیه رقابتی می‌رساند، چالشی ارزشمند است.

انصراف از نظر