By Peter F. Drucker
نوشته: پیتر فردیناند دراکر
ترجمه: دکتر عبدالرضا رضایی نژاد
نوآوری تا چه حد ناشی از الهام و چه مقدار پیامد سختكوشی است؟ از دید اندیشمند مدیریت، پیتر دراكر، پاسخ چیزی در میانه است. او در زمینه این موضوع پیشینهدار كه دستكم از سال 1985 در هاروارد بیزنس ریویو مطرح بوده، نوآوری را همچون دیگر فعالیتهای مدیریتی، كاری عینی میداند كه باید بدان پرداخت. پیروزی بیش از آنی كه تنها از اخگر نبوغ بهدست آید، میوه پیگیری سازمند فرصتها است.
نویسنده تاكید دارد كه نوآوران باید در پی یافتن راهحلهای ساده و ویژه برای مسائل باشند. باید برترین تعریفی كه مردم از یك نوآوری میكنند، ابراز این عبارت باشد: «چه ساده و آشكار!» اندیشههای شكوهمندی كه برای زیرورو كردن یك صنعت طراحی میشوند، بهندرت نتیجهبخش هستند. نوآوری نیز همانند دیگر كوششهای پیروزمندانه، به هوشمندی، نبوغ و دانش نیاز دارد. دراكر یادآوری میكند كه شركتها بدون پشتكار، پیگیری5 و تعهد به برنامه، در زمینه نوآوری به جایی نخواهند رسید.