گروه محصولات

عنوان مقاله: بهترین قمار نوآوری

گزيده مديريت 197

By Melissa Schilling
نوشته: ملیسا شیلینگ
ترجمه: رضا پاینده
خواه تولیدکننده خودرو باشید خواه تشک‌خواب، مدیر یک بیمارستان باشید یا یک فروشگاه موادغذایی یا در هر کسب‌و‌کار دیگری فعالیت می‌کنید، نوآوری موفق بستگی به درک شما از تغییرات فناوری صنعت خودتان و پیش‌بینی شما از ابعاد ارزشمند محصول در نگاه مصرف‌کنندگان دارد. در این مقاله، نویسنده، سیستم اثبات‌شده خود را برای کسب این بینش حیاتی توصیف می‌کند.
گام نخست این است که به تکامل فناوری کسب‌و‌کار خود نگاهی اندازید و سه تا شش بُعد را شناسایی کنید که به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای پیشرفت کرده‌اند. این ابعاد (مانند هزینه، راحتی و ایمنی) تصویر کلانی ارائه می‌کنند. سپس، منحنی مطلوبیت را برای هر بُعد (برای دیدن این‌که چگونه پیشرفت در آن ابعاد با تمایل مشتری مرتبط است) ترسیم کنید و موقعیت فعلی فناوری را در منحنی مشخص کنید. سوم، تصمیم بگیرید برای نوآوری بر چه قسمتی تمرکز می‌کنید. این مرحله با ماتریسی که نویسنده تدوین کرده راحت‌تر انجام می‌شود. در این ماتریس، هر بُعد بر اساس اهمیت برای مشتریان، فضای بهبود و سهولت بهبود نمره‌دهی می‌شود. با پیروی از این رویکرد سه‌مرحله‌ای، شرکت‌های گوناگونی در حال ایجاد محصولات جدید امیدوارکننده هستند.

انصراف از نظر