گروه محصولات

عنوان مقاله: بهترین رهبران معلمان بزرگی هستند

گزيده مديريت 201

By Sydney Finkelstein
نوشته: سیدنی فینکلستاین
ترجمه: دکتر معصومه عارف
چه چیزی رهبران کسب‌و‌کار استثنایی را متمایز می‌کند؟ سیدنی فینکلستاین می‌گوید یکی از موارد، تعهد مداوم آن‌ها به دادن دستور‌های مستقیم و فردی است. فینکلستاین، استاد مدیریت در مدرسه کسب‌وکار تاک در دارتموث، بیش از یک دهه رهبران رده‌جهانی را مورد بررسی قرار داده است. او متوجه شده که آن‌ها نقطه‌ای از دروس به یادماندنی و به‌شخصه منتقل‌شده را که به سه دسته قابل تقسیم است به‌اشتراک می‌گذارند: اشاره‌گرانی به حرفه‌ای‌گرایی، دانش و مهارت‌های فنی و درس‌های کلی‌تر زندگی.
فینکلستاین بیان می‌کند که زمان و مکانی که رهبران برتر آموزش می‌دهند تقریبا به همان اهمیت چیستی آن‌چه تعلیم می‌دهند است. به‌جای انتظار برای بررسی‌های رسمی، مدیران عالی، در دسترس کارکنان خود باقی می‌مانند و دانش خود را هر زمان که مناسب باشد چه در محل کار و چه خارج آن به‌اشتراک می‌گذارند. آن‌ها هم‌چنین لحظات آموزشی را اغلب با بردن شاگردان به محیط بیرون ایجاد می‌کنند.
آن‌ها چگونه آموزش می‌دهند؟ تکنیک‌های آن‌ها شامل 1) تطابق دستور‌ها با نیازها، شخصیت و مسیر توسعه هر فرد، 2) پرسیدن پرسش‌های مرتبط برای تعمیق یادگیری و 3) مدل‌سازی رفتارهایی که می‌خواهند دیگران انجام دهند، است. فینکلستاین درباره رهبران بزرگ و ستاره بحث می‌کند که به‌عنوان آموزگاران بزرگی هم مورد احترام هستند و نشان می‌دهد اگر دنباله‌روی آن‌ها باشید، می‌توانید کارکنان خود را توانمند کنید و محرک عملکرد کسب‌وکاری برتر شوید.

انصراف از نظر