یانگ، در سال 2001، زمانی که بنیانگذار شرکت، لیو چوانژی، ریاست هیاتمدیره را بهعهده گرفت، پست مدیرعاملی را در لنوو (که پیشتر لیجند نام داشت) ترک کرد. وی قبل از آنکه جانشین لیو و رییس هیاتمدیره شود، به مدت سه سال بهعنوان مدیرعامل کار کرد و به همراه لیو در سال 2005 تملک تحسینبرانگیز کسبوکار کامپیوترهای شخصی آی.بی.ام را مهندسی کرد که این معامله بهناگهان لنوو را به سومین سازنده کامپیوتر مبدل ساخت. در سال 2009 ، بعد از اینکه لنوو به خاطر رکود جهانی داشت مشکل پیدا میکرد، هیاتمدیره از یانگ خواست بهعنوان مدیرعاملبه شرکت بازگردد.
وی استراتژی موسوم به «حفاظت و حمله» را دنبال کرد: دفاع از بازار محوری کامپیوترهای شخصی خود (الان لنوو اولین سازنده کامپیوترهای شخصی در جهان است) و همزمان حرکت به سمت حوزههای جدید رشد مانند تلفنهمراه و رایانش ابری. یانگ همهچیز را زیرورو کرد. در اوایل امسال هم لنوو 2.3میلیارد دلار برای تملک کسبوکار سرورهای ارزانقیمت آی.بی.ام و 2.9میلیارد دلار برای واحد موبایل موتورولای گوگل خرج کرد.
در این مقاله، وی با سردبیر هاروارد بیزنس ریویو درباره نوآوریها، رقبا و تملکهای لنوو و غیره گفتوگو میکند