گروه محصولات

عنوان مقاله: اندیشه های نو: برون‌ تامينی بازاريابی

گزيده مديريت 48

By Gail Mcgovern/ John Quelch

نوشته: گیل مک گاورن و جان کلچ

ترجمه: عطیه بطحایی و مژده مخبر

از مدت‌ها پیش، شركت‌ها فعالیت‌های نوآورانه و خلاق بازاریابی (مثل تبلیغات و ترویج محصول) را به پیمانكاران بیرونی می‌سپارند. اما یك تغییر اساسی در حال رخ‌دادن است: شركت‌ها به‌طور فزاینده‌ای عملیات و تحلیل‌‌های بازاریابی را هم به دیگران واگذار می‌كنند. بررسی موسسه تحقیقاتی فارستر روی 650 نفر از مدیران بازاریابی شركت‌هایی كه با شركت‌های دیگر دادوستد دارند، نشان می‌دهد، 53 درصد آن‌ها بیش از نصف فعالیت‌های بازاریابی خود را در سال 2004 برون‌تامینی كرده‌اند. فارستر نشان می‌دهد در سال 2008، برون‌تامینی مدیریت روابط مشتری (سی.آر.ام) در ایالات‌متحده چهاربرابر خواهد شد و به 6/4 میلیارد دلار می‌رسد و شركت انگلیسی آسترون پیش‌بینی می‌كند، برون‌تامینی بانك اطلاعات مشتریان و مدیریت راهنمایی مشتری هر ساله ده درصد رشد خواهد داشت

انصراف از نظر