گروه محصولات

عنوان مقاله: برون سپاری الهام بخشی

گزيده مديريت 121
ByAdam Grant

نوشته: آدام گرانت

ترجمه: دکتر اسماعیل مردانی گیوی و میترا نصرتی

كاربران خیلی بیش‌تر از مدیران می‌توانند در نیروی کار، شور و شوق ایجاد کنند.

مشتریان، خریداران و بیماران کمک می‌کنند چشم‌انداز رهبران صورت واقعي به‌خود گيرد.

تعداد روزافزونی از پژوهش‌ها نشان می‌دهند که كاربران (مشتریان، كارفرمايان، بیماران و دیگر کسانی که از محصول شرکت بهره مي‌برند) می‌توانند متحدان مهمی ‌برای رهبران سازمانی باشند. كاربران به‌عنوان دلیل ملموس پيامدها و اهداف تلاش کارکنان، باعث ایجاد انگیزه در افراد می‌شوند تا سخت‌تر، هوشمندانه‌تر و اثربخش‌تر کار کنند.

در این پژوهش نویسنده از یک بورسيه تحصیلی دعوت کرد تا پنج دقیقه با جمع‌آوران کمک‌های مالی براي دانشجويان بورسيه (یعنی کسانی که هیچ تماسی با بهره‌مندان از تلاششان نداشتند) ملاقات کنند. یک ماه بعد افزایش 142 درصدی در اوقات اختصاص یافته به بازاریابی تلفنی و 171 درصد افزایش در کمک‌های مالی ملاحظه شد.

رهبران قهرمان‌های يكه‌سوار نیستند که باید در کارکنان خود برای انجام کارهای بزرگ شور و شوق ایجاد کنند. آن‌ها نیازمند شرکایی هستند که بتوانند به معنابخشي كار کارکنان كمك كنند. كاربران می‌توانند با نشان دادن تاثیر تلاش کارکنان، تقدیر از کار آن‌ها و ابراز همدلی با آن‌ها، الهام‌بخش آن‌ها شوند.

برای برون‌تاميني الهام‌بخشی، رهبران باید كاربران گذشته، حال و آینده را بشناسند، داستان‌هاي آن‌ها را جمع‌آوری کنند، آن‌ها را به تمام کارکنان سازمان معرفی کنند و از تاثیر عمل کارکنان روی زندگی آن‌ها تقدیر به‌عمل آورند.



[1]آدام گرانت، استاد مدیریت در دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیاست.

انصراف از نظر