By Scott Anthony/ Paul Cobban/ Rahul Nair/ Natalie Painchaud
نوشته: اسکات آنتونی، پل کوبان، راهول نایر و ناتالی پینچاد
ترجمه: دکتر مهسان زارع
برای تحریک نوآوری، شرکتها میلیاردها دلار را به سرمایهگذاری خطرپذیر داخلی، پرورندهها و شتابدهندهها اختصاص میدهند. با این وجود، نظرسنجیها یکی پس از دیگری نشان دادهاند که این اقدامات نتایجی در پی نداشته است. علت چیست؟ زیرا شرکتها نمیتوانند به مانع اصلی بپردازند: عادات و روالهای روزمره بهطور مرتب مانع از نوآوری میشوند. این عادات شامل جلسات ضعیف، نداشتن زمان کافی، فرصتهای کم برای ابراز نظر و این طرز تفکر که انجام کارها به شکل متفاوت غیرموثر و پرهزینه است.
خوشبختانه راهحلی برای رفع این مشکل وجود دارد. استفاده از مداخلاتی موسوم به «بذرها» که ترکیب عوامل رفتاری، مصنوعات و ترغیبکنندههایی که موانع پیش روی نوآوری را از بین میبرند. عوامل رفتاری ابزارها یا فرایندهایی هستند که انجام کارها به شیوه متفاوت در افراد را آسانتر میکنند. مصنوعات، چیزهایی هستند که لمس میکنید و میبینید و رفتار جدید را حمایت میکنند. ترغیبکنندهها از طریق پیشنهاد و تقویت غیرمستقیم، نوآوری را ترویج میکنند.
در این مقاله، نویسندگان طیف وسیعی از بذرهایی که بانک دی.بی.اس، تیم تاتا و شرکتهای دیگر ابداع کردهاند تا نوآوری را ترویج کنند مورد اشاره قرار گرفته است. همچنین نحوه ایجاد بذرهای مخصوص هر سازمان با استفاده از تشخیص رفتارهای نوآورانه موردنظر، شناخت موانع و توفانذهنی بهمنظور حذف عادات بد مورد بحث قرار گرفته است.