گروه محصولات

عنوان مقاله: برداشتن موانع نوآوری

گزيده مديريت 215

By Scott Anthony/ Paul Cobban/ Rahul Nair/ Natalie Painchaud

نوشته: اسکات آنتونی، پل کوبان، راهول نایر و ناتالی پینچاد

ترجمه: دکتر مهسان زارع

برای تحریک نوآوری، شرکت‌‏ها میلیاردها دلار را به سرمایه‌‏گذاری خطرپذیر داخلی، پرورنده‌‏ها و شتاب‌‏دهنده‌‏ها اختصاص می‌‏دهند. با این وجود، نظرسنجی‌‏ها یکی پس از دیگری نشان داده‌‏اند که این اقدامات نتایجی در پی نداشته است. علت چیست؟ زیرا شرکت‌‏ها نمی‌‏توانند به مانع اصلی بپردازند: عادات و روال‌‏های روزمره به‌‏طور مرتب مانع از نوآوری می‌‏شوند. این عادات شامل جلسات ضعیف، نداشتن زمان کافی، فرصت‌‏های کم برای ابراز نظر و این طرز تفکر که انجام کارها به شکل متفاوت غیرموثر و پرهزینه است.
خوشبختانه راه‌‏حلی برای رفع این مشکل وجود دارد. استفاده از مداخلاتی موسوم به «بذرها» که ترکیب عوامل رفتاری، مصنوعات و ترغیب‌‏کننده‌‏هایی که موانع پیش روی نوآوری را از بین می‌‏برند. عوامل رفتاری ابزارها یا فرایندهایی هستند که انجام کارها به شیوه متفاوت در افراد را آسان‌تر می‌‏کنند. مصنوعات، چیزهایی هستند که لمس می‌‏کنید و می‌‏بینید و رفتار جدید را حمایت می‌‏کنند. ترغیب‌‏کننده‌‏ها از طریق پیشنهاد و تقویت غیرمستقیم، نوآوری را ترویج می‌‏کنند.
در این مقاله، نویسندگان طیف وسیعی از بذر‌‏هایی که بانک ‌‏دی.بی.اس، تیم‌ تاتا و شرکت‌‏های دیگر ابداع کرده‌‏اند تا نوآوری را ترویج کنند مورد اشاره قرار گرفته است. همچنین نحوه ایجاد بذرهای مخصوص هر سازمان با استفاده از تشخیص رفتارهای نوآورانه موردنظر، شناخت موانع و توفان‌‏ذهنی به‌منظور حذف عادات بد مورد بحث قرار گرفته است.

انصراف از نظر