Interview by Alison Beard
مصاحبه گر:اليسون ببرد
ترجمه: دکتر احمد عیسیخانی
راسل جانسون از دانشگاه ایالتی میشیگان و همکاران پژوهشی وی از مدیران خواستند کمکهای ارائهكرده به همكارانشان در طی ده روز گذشته را به همراه نحوه واکنش آنها بررسی کنند. تیم پژوهش دریافت وقتی افراد بدون درخواست طرف مقابل کمک میکنند، نسبت به زمانی که بنابه درخواست کمک میکنند، احتمال قدردانی کمتر است. مشارکتکنندگان در مطالعه بعد از مساعدت و کمک پیشدستانه، احساس صميميت و دلبستگی کمتري داشتند.
نتیجه: برای کمک به همکاران پیشقدم نشويد.
پروفسور جانسون، از پژوهش خود دفاع کنید.
جانسون: نتایج ما نشان ميدهند لازم است همگی درباره ارائه کمک ناخواسته هشیار باشیم. اغلب به ما گفته میشود پیشدستی در کمککردن بهویژه به همتیمیها خوب است. اما مهم است بدانیم زمان و تلاشی که برای کمک صرف میشود (و حاصلی که از کار خودمان بهدست میآوریم) شاید مورد قدردانی قرار نگیرد. بر اساس مطالعه ما، اغلب اوقات کمکگیرنده سپاسگزار نیست و در نتیجه، شما به منافع روانشناختی ناشی از کمککردن دست نمییابید. حتا 24 ساعت بعد شما احساس رابطهمداری، همکاری و انرژی کمتری در کار دارید.