گروه محصولات

عنوان مقاله: اندیشه های نو: برای برد بازی كنید

گزيده مديريت 55

هنری جنكينز از بازی های تصويری و محيط کار سخن می گويد

ترجمه: بهمن جمشيدی

بر اساس آمار انجمن نرم‌افزاری الكترونیك (ای.اس.آی)، پنجاه درصد از آمریكایی‌ها تقریباً هفت ساعت در هفته را به بازی‌های ویدیویی اختصاص می‌دهند. هنری جنكینز سرپرست مطالعات تطبیقی رسانه‌ها در ام.آی.تی (و بنیانگذار ابتكار تحقیقی یادگیری و بازی) می‌گوید, در حالی كه این میزان بازی به انواع آسیب‌ها از چاقی گرفته تا بی‌سوادی متهم می‌شود، اما می‌تواند بعضی كیفیات مطلوب را برای نیروی كار ایجاد كند به‌شرطی كه شركت‌ها چگونگی به‌كارگیری آن‌ را بدانند.

   تفاوت رویکرد كاری گیم‌بازان در چیست؟
 به‌عنوان مثال, هنگام اتخاذ تصمیمات بر مبنای اطلاعات محدود، خیلی خوب عمل می‌كنند. بازی‌های برخط (آنلاین) نیازمند توجه مستمر بازیگر هستند. بدین‌گونه كه مشكلات متعدد هم‌زمان ظهور كرده و بازیگران با پیش‌بینی‌های منطقی و طرح‌ریزی اقداماتی كه مبتنی بر اطلاعات وارده است، با نمایان‌شدن موانع جدید، اولویت‌های خود را تغییر می‌دهند. این كار سبكی از تصمیم‌گیری است كه در محیط کار امروزی در حال ظهور است.
انصراف از نظر