نوشته: الا مایرون اسپکتور و میریام ایرز و ایتان ناوه
ترجمه: سارا پنجی زاده
هنگامی که مشغول ساختن تیمی خلاق هستید، بدیهی است به افراد نوآور نیاز دارید. اما آنها کافی نیستند. پژوهش ما نشان میدهد گروههایی که تیپهای شناختی متنوعی را شامل میشوند، سطح بالاتری از نوآوری را بهبار میآورند. و کلید آن ایجاد تعادل درست میان این تیپهاست.
ما 41 تیم نوآوری بنیادی در واحدهای تحقیقوتوسعه و تولید یک پیمانکار بزرگ صنایع دفاعی را مورد بررسی قرار دادیم. این گروهها نسبتهای گوناگونی از سه تیپ افراد (فوقالعاده خلاق، متمرکز بر جزئیات و بسیار پیرو) را همراه با اندیشهورزان عمومیتر شامل میشدند که اغلب بزرگترین بخش گروه بود. شگفتانگیزترین یافته ما این بود که افراد پیرو، با وجود آنکه ممکن است در زمینه خلق ایدههای شگرف ناکارامد باشند، نوآوریهای بنیادی تیم را بهشدت افزایش میدهند.
[1] . الا مایروناسپکتور، مدرس روانشناسی سازمانی، میریام ایرز، مدرس مدیریت و اقتصاد و ایتان ناوه، مدرس مدیریت و مهندسی صنعتی در موسسه فناوری تکنیون هستند.