گروه محصولات

عنوان مقاله: برای افزایش بهره وری دورکاری را ترویج دهید

گزيده مديريت 153

By Nicholas Bloom

نوشته: نیکولاس بلوم

ترجمه: محمدحسین دهنوی

تحقیق: نیکولاس بلوم و یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی به نام جیمز لیانگ که بنیانگذار یک سایت مسافرتی چینی به نام سی‌تریپ نیز هست، به کارکنان مرکز تماس این سایت فرصت دادند داوطلبانه به مدت نه ماه از خانه کار کنند. به نیمی ‌از داوطلبان اجازه داده شد دورکاری کنند و نیم دیگر به‌عنوان گروه کنترل در اداره ماندند. نتایج تحقیقات پیمایشی و داده‌های جمع‌آوری‌شده در مورد عملکرد افراد نشان داد، کارکنانی که از خانه کار می‌کردند در مقایسه با افرادی که در دفتر کار بودند نه‌تنها شادتر بودند و کم‌تر مایل به ترک کار بودند بلکه بهره‌وری بیش‌تری نیز داشتند.

چالش: آیا عده بیش‌تری از ما باید کارمان را با پیژامه انجام دهیم؟ آیا به‌راستی اگر شرکت‌ها به کارکنانشان اجازه دهند در خانه بمانند، عملکرد کارکنان بهبود می‌یابد؟ پروفسور بلوم از تحقیق خود دفاع کنید.

 نتایج حاصله در سی‌تریپ مرا شگفت‌زده کرد. ‌سی‌تریپ بر این عقیده بود که اگر کارکنان در خانه کار کنند در هزینه‌ها و تجهیزات اداری ‌صرفه‌جویی می‌شود و این ‌صرفه‌جویی‌ها از کاهش بهره‌وری که در اثر ترک محیط اداری اتفاق می‌افتد، بیش‌تر خواهد بود. اما ما فهمیدیم افرادی که در خانه کار می‌کنند 13.5 درصد بیش‌تر از افرادی که در اداره کار می‌کنند به تماس‌ها پاسخ می‌دهند و این بدان معناست که ‌سی‌تریپ کم‌وبیش معادل یک روز کاری، بیش‌تر از ‌آن‌ها کار کشیده است. این افراد ‌هم‌چنین نصف افرادی که اداره کار می‌کردند کار خود را ترک کردند، چیزی که با پیش‌بینی‌های ما بسیار متفاوت بود. قابل پیش‌بینی هم هست که افراد دورکار، رضایت شغلی بیش‌تری داشتند.
انصراف از نظر