گروه محصولات

عنوان مقاله: اندیشه های نو: بخش جا به‌ جایی

گزيده مديريت 54

By Rex RunzHeimer

ترجمه: بهمن جمشیدی
 كاركنان به‌طور مداوم در حال جابه‌جایی هستند. نمونه‌های این جابه‌جایی عبارتند از: مسافرت برای فروش، مسافرت با هدف ارائه خدمت، بازدید چندروزه از یك دفتر بین‌المللی یا ماندن در آن‌جا برای چند سال، پرواز با جت‌های شركتی از فراز اقیانوس‌ها یا مسافرت درون‌شهری با استفاده از خودرو. نوعاً این فعالیت‌ها به وسیله مجموعه‌ای از بخش‌ها و فروشندگان انجام می‌شوند. بر این باور هستم كه می‌توان كارایی در این زمینه را بهبود بخشید، رضایت كاركنان را افزایش داد و با استفاده از مدیریت متمركز بر تمام جنبه‌های جابه‌جایی كاركنان، به‌طور بالقوه هزینه‌ها را كاهش داد. (جابه‌جایی فرایندی است كه طی آن كاركنان از جایی به جایی دیگر می‌روند.)
 
چندین پیمایش كه هر كدام با نمونه‌هایی مشتمل بر هفتاد تا 120 شركت, جنبه‌های مجزایی از جابه‌جایی شركتی را پی‌گیری كرده‌اند و نیز تحقیقاتی اختصاصی نشان داده‌اند كه یك شركت فرضی سالانه به‌ازای یك كارمند در حال جابه‌جایی, 25هزار دلار برای وسیله نقلیه، مسافرت و فناوری هزینه می‌كند، مسافرت بازرگانی بیش‌ترین میزان هزینه را به‌خود اختصاصی می‌دهد. این مبلغ به‌طور متوسط 12500 دلار برای هر كارمند مسافر شامل بلیت هواپیما، اسكان و دیگر مخارج متفرقه است. هزینه تامین وسیله نقلیه یا پرداخت مبلغ آن به كارمندی كه برای انجام كار شركت از وسیله نقلیه خود استفاده كرده، حدود 7100 دلار است
انصراف از نظر