گروه محصولات

عنوان مقاله: با مدیران در سازمان‏ های ایرانی: بحران نوآوری در شرکت‏های ایرانی

گزيده مديريت 164

در فضای کسب‌و‌کار امروزی سازمان‌ها در راستای افزایش توان رقابت و بقای خود ناچار به توسعه ظرفیت‌های بروز خلاقیت و نوآوری هستند. از این رو یکی از مهم‏ترین دغدغه‏های سازمان‏ها بهبود نوآوری در سازمان است. متاسفانه پژوهش‌ها در این حوزه نشان می‌دهد که شرکت‌های ایرانی در موقعیتی بحرانی قرار دارند. فقر نوآوری و خلاقیت فردی و سازمانی در بسیاری از بخش‌ها و صنایع به‌وضوح قابل مشاهده است. علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته در خصوص تدوین نظام ملی نوآوری، به نظر مي‌رسد این‌چنین فعالیت‌ها نیز چندان مثمرثمر نبوده است.

نحوه و چگونگی افزایش نوآوری در سازمان نیز به مانند بسیاری دیگر از مباحث سازمانی و مدیریتی تابع نسخه و فرمول از پیش تعیین شده نمي‌باشد. از این رو در بخش «با مدیران» این شماره، نظر تعدادی از مدیران و صاحب‏نظران را از حوزه‏ها و صنایع مختلف جویا شدیم و از آن‏ها سوال کردیم که «با توجه به تجربیات شما، عوامل موثر در بحران عدم نوآوری در شركت‌هاي ایرانی کدام‏اند و چه راهکارهایی مي‌تواند به افزایش نوآوری کمک کند؟

صاحب نظران در این باره اظهار نظر میکنند که شما میتوانید در متن کامل مقاله مطالعه نمایید

انصراف از نظر