در فضای کسبوکار امروزی سازمانها در راستای افزایش توان رقابت و بقای خود ناچار به توسعه ظرفیتهای بروز خلاقیت و نوآوری هستند. از این رو یکی از مهمترین دغدغههای سازمانها بهبود نوآوری در سازمان است. متاسفانه پژوهشها در این حوزه نشان میدهد که شرکتهای ایرانی در موقعیتی بحرانی قرار دارند. فقر نوآوری و خلاقیت فردی و سازمانی در بسیاری از بخشها و صنایع بهوضوح قابل مشاهده است. علیرغم تلاشهای صورت گرفته در خصوص تدوین نظام ملی نوآوری، به نظر ميرسد اینچنین فعالیتها نیز چندان مثمرثمر نبوده است.
نحوه و چگونگی افزایش نوآوری در سازمان نیز به مانند بسیاری دیگر از مباحث سازمانی و مدیریتی تابع نسخه و فرمول از پیش تعیین شده نميباشد. از این رو در بخش «با مدیران» این شماره، نظر تعدادی از مدیران و صاحبنظران را از حوزهها و صنایع مختلف جویا شدیم و از آنها سوال کردیم که «با توجه به تجربیات شما، عوامل موثر در بحران عدم نوآوری در شركتهاي ایرانی کداماند و چه راهکارهایی ميتواند به افزایش نوآوری کمک کند؟
صاحب نظران در این باره اظهار نظر میکنند که شما میتوانید در متن کامل مقاله مطالعه نمایید